אם אינכם רואים מייל זה כראוי לחצו כאן

 

 

 

מבוא – הארגון המושלם

 

מידי פעם בהרצאותינו אנו נוהגים לאתגר את הקהל ולמפות איתו את מאפייני "הארגון המושלם" בעיניו. בדרך כלל, אנו מקבלים את הפרופיל הבא:

מחד גיסא הארגון אפקטיבי ("Effective"): מערכותיו אג'יליות ומסתגלות לסביבה משתנה והוא יודע להמציא עצמו מחדש כל פעם בעיתוי מושלם; מטרותיו מושגות תמיד תוך עמידה ביעדי האיכות; המנהלים מאצילים סמכויות, העובדים מתקשרים בניהם בחופשיות, שיתוף הפעולה בין הצוותים ובתוך הצוותים מעולה.

מאידך גיסא הוא גם יעיל ("Efficient"): חלוקת העבודה אופטימאלית; עומדים בתקציב; כולם משקיעים את המקסימום; אין בו כפילויות ואין בזבוז; פרויקטים מסתיימים בזמן; לכל אחד תפקיד ברור, וחלוקת הסמכות והאחריות ברורה לכולם.

הרגשתם בסתירה שבין הדברים? יעילות מחייבת סדר ארגוני מסוים; בעוד שיצירתיות והשגת אפקטיביות זקוקים לעתים למידה מסוימת של כפילויות וחוסר יעילות. הנה על רגל אחת הפער המתהווה בין אפקטיביות ליעילות. בפער הזה ובסיבותיו עוסק המאמר הנוכחי.

 

  

שלום רב,

חקיקת הנגישות לאנשים עם מוגבלות נכנסה לתוקף. תקנות הנגישות קובעות שכל עסק אשר מעסיק 25 עובדים ומעלה, מחויב למנות את אחד מעובדיו לתפקיד "רכז נגישות" ולהכשירו.

מדובר בחובה חוקית - ארגון שלא ינהג כחוק צפוי לתביעות מצד נציבות שוויון זכויות במשרד המשפטים ומצד הציבור הרחב תפקידו של רכז הנגישות הינו לוודא ולסייע לארגונו להטמיע נגישות ולעמוד בדרישות חוק ותקנות הנגישות.

בנסיבות אלה הינכם נדרשים למנות רכז נגישות ולהכשירו.

ב-8/7/2013 עמותת נגישות ישראל פותחת את קורס רכזי נגישות המיועד במיוחד לעסקים. הקורס יועבר על ידי מיטב המומחים בארץ וישלב בתוכו את הניסיון רב השנים של צוות מומחי העמותה בהטמעת הנגישות.

ממליץ למנות ולרשום לקורס את האדם המתאים בארגונך להטמעת הנושא במשרד ובקרב לקוחותיכם.

למידע מפורט על הקורס - לחצו כאן

לתוכנית הלימודים - לחצו כאן

לפרטים נוספים, והרשמה צרו קשר עם שרון - 054-7766369, Sharon@aisrael.org

בכבוד רב,

יובל וגנר | יו"ר | עמותת נגישות ישראל (ע"ר) | לקידום הנגישות ועצמאות אנשים עם מוגבלות בישראל

http://www.aisrael.org | טל. 09-7451126 | פקס. 09-7451127

  

 

 

 

שלום רב,

הננו פונים אליך בבקשה ליטול חלק בסקר המהווה חלק ממחקר הנערך במרכז לחקר ארגונים וניהול המשאב האנושי באוניברסיטת חיפה,

הבוחן מגוון התנהגויות במקומות עבודה.

ניתן למלא את השאלון באתר עד לתאריך 21.7.13.

חשוב להדגיש, כי המענה על השאלון נעשה באופן אנונימי ותשובותיך ישמשו אותנו למטרות סטטיסטיות בלבד.

לשם השתתפות בסקר

אנא לחצו כאן

תוצאות הסקר תיראנה אור באתר המרכז לחקר ארגונים וניהול המשאב האנושי שכתובתו: http://organizations.haifa.ac.il

במידה שמתעוררות שאלות, או נדרשות הבהרות, ניתן ליצור קשר עם ורד אלון, מרכזת המרכז לחקר ארגונים וניהול המשאב האנושי,

בטל': 04-8249581 או בדוא"ל לכתובת: cohrm@univ.haifa.ac.il

תודה על שיתוף הפעולה !

 

 

אייל, סוכן מכירות בחברת תקשורת, מתכונן בחודש הקרוב לצאת לחופשה שנתית, באישור מעסיקו. משכורתו של אייל מורכבת משכר יסוד, עמלות, נסיעות, ותוספת שעות נוספות גלובאליות. אילו רכיבי שכר יילקחו בחשבון בחישוב דמי החופשה שישתלמו לו בתקופה בה יהיה בחופשה?

 

אייל, סוכן מכירות בחברת תקשורת, מתכונן בחודש הקרוב לצאת לחופשה שנתית, באישור מעסיקו. משכורתו של אייל מורכבת משכר יסוד, עמלות, נסיעות, ותוספת שעות נוספות גלובאליות. אילו רכיבי שכר יילקחו בחשבון בחישוב דמי החופשה שישתלמו לו בתקופה בה יהיה בחופשה?

 

 

 

  

עינת החלה לעבוד במקום עבודה חדש. בחודש הראשון לעבודתה, סגר מעסיקה את מקום העבודה לרגל חול המועד סוכות והוציא את כלל עובדי החברה לחופשה מרוכזת. עינת, שטרם נצברו לזכותה ימי חופשה, גילתה להפתעתה, כי מעסיקה חייב אותה בימי חופשה וכך נוצרה לה יתרה שלילית של ימי חופשה. עינת רוצה לדעת, האם נהג מעסיקה כדין?

 

עינת החלה לעבוד במקום עבודה חדש. בחודש הראשון לעבודתה, סגר מעסיקה את מקום העבודה לרגל חול המועד סוכות והוציא את כלל עובדי החברה לחופשה מרוכזת.

 

עינת, שטרם נצברו לזכותה ימי חופשה, גילתה להפתעתה, כי מעסיקה חייב אותה בימי חופשה וכך נוצרה לה יתרה שלילית של ימי חופשה. עינת רוצה לדעת, האם נהג מעסיקה כדין?

 

 

 

 

עובדת עושה דין לעצמה ו"נעלמת" לחופשה של 16 ימים ללא רשות המעביד. מה דינה? האם יש לראות בה כמי שהתפטרה? ובכן, אם חשבתם להשיב לכך בחיוב, חשבו שוב...

עובדות המקרה

הצדדים לפרשה היו חברה מעסיקה מצד אחד ועובדת אשר שימשה בה כחשבת במשך כשנתיים מן הצד השני. בראשית שנת 2010 הודיעה העובדת למנהלי החברה, כי היא יוצאת לחופשה של כעשרה ימים ולקראת סופה של החופשה הודיעה על הארכה, כך שמצטבר נעדרה מהעבודה – 16 ימים.

העובדת יצאה לחופשה זו במהלכה נפשה בחו"ל, ללא רשות המעבידה, חרף התראת המנהלים, כי היא "תישא בתוצאות" והגם שלא עמדו צבורים לזכותה ימי חופשה. העובדת הסבירה את הצורך בחופשה ב"תשישות".

 

 

מה הסיכוי שבית משפט יאכוף הוראה בחוזה העבודה האוסרת פניה של עובד לשעבר ללקוחות המעביד במשך 24 חודשים? אם השבתם, כי הסיכוי "קלוש", אז פסק הדין הבא יעניין אתכם...

העובדות

המעסיק בפרשה זו הינו הבעלים של משרד לראיית חשבון ואילו העובד – רואה חשבון אשר הועסק במשרד במשך כתשע שנים בהן ניהל הוא תחום ספציפי במשרד של טיפול בלקוחות בעלי הכנסות בינלאומיות.

מדובר בנישה ייחודית שהמעסיק החליט לפתח בשנת 2003 על רקע שינויים בחוקי המס על הכנסות בינלאומיות. המעסיק יצר קשר עם משרד רואי חשבון אמריקאי שהפנה אליו לקוחות לצורך טיפול בהם בישראל. כאמור, את העבודה בפועל ביצע העובד.


"אופטימיות היא האמונה שמובילה להישג.

שום דבר לא יכול להתבצע בלי תקווה וביטחון עצמי".

 

הלן קלר

 











 

 

 




| מייל לעורכת |

לעיון בגיליונות קודמים של חדשות משאבי אנוש
קוראים יקרים! אם אינכם מעוניינים לקבל מכתב העת משאבי אנוש חדשות משאבי אנוש לחצו כאן
לתשומת לבכם! אתם יכולים ומוזמנים לסמן את התחומים שבהם אתם מעוניינים לקבל מאיתנו דוא"ל
מבקש להסיר את שמי מרשימת התפוצה שלכם לחלוטין - לחץ כאן
תודה רבה

למדריך העסקים הקש כאן
לאתר משאבי אנוש הקש כאן

כתב העת משאבי אנוש - שנה 28
לפרטים על שירותי דיוור בטלפון רב קווי: 7748382 - 09 
HUMAN RESOURCES MAGAZINE
כתובתנו: ת.ד. 4052 רעננה 4365716
Powered by Artvision | Truppo Websites