אם אינכם רואים מייל זה כראוי לחצו כאן

 

logo

עדכון חשוב בנושא נגישות למנהלים ורכזי נגישות

שלום רב,

חדש!! בתאריך 25.10.13 נכנסות לתוקף תקנות נגישות לשירות.

תקנות אלו מתווספות לתקנות נגשות מבנה קיים וחדש ומשלימות סט של תקנות נגישות.

אנו נמצאים בתקופה חדשה - נגישות נגישות כי זה נכון, עסקית, חברתית, תדמיתית ועכשיו גם חוקית - אכיפתית.

 

מה נכלל בתקנות נגישות לשירות?

תקנות מיוחדות אלה עוסקות בכל מה שנדרש לבצע, מעבר למבנה הפיזי בעסק / בבניין.

הרעיון מאחורי התקנות הנו לוודא שלאדם עם מוגבלות יתאפשר להגיע ולזכות בשירות נגיש, שוויוני ועצמאי ככל שניתן.

התקנות מגדירות רשימת נושאים הנדרשת לטיפול ע"י כל עסק / ארגון ובהמשך יש הגדרות ייעודיות לסוגי המקומות השונים, כגון: מסעדות, בתי מלון, ספריות ועוד.

 

להלן עיקרי הנושאים המוגדרים לטיפול בתקנות נגישות לשירות:

1.       עיצוב פנים נגיש - כגון דלפקים נגישים.

2.       נהלי "שירות נגיש" - שיבטיחו שירות נגיש.

3.       הדרכת עובדים למודעות ו שירות נגיש.

4.       הנגשת אתר האינטרנט.

5.       הנגשת המוקד הטלפוני ונתבי שיחות.

6.       הנגשת הפרסום.

7.       הנגשת המידע - מכתבים, מנשרים, טפסים מותאמים למוגבלויות השונות, ברייל, דפוס מוגדל, קובץ קולי, הקראה ועוד.

8.       הנגשת טכנולוגיות - כגון מכונות אוטומטיות למשיכת מזומנים, מכונות לתשלום על חנייה, קיוסקי מידע ומערכות לניהול תורים.

9.       פרסום הסדרי הנגישות של הארגון ופרטי רכז הנגישות.

10.   הנגשת מוקד פניות ציבור.

11.   הנגשת אירועים, תערוכות וכנסים.

 

מהו ארגון נגיש?

עד כה סקרנו מה נדרש להנגיש לפי חלוקה לנושאים, אך נשאלת השאלה כיצד מנגישים את הארגון - את העסק כולו, על נכסיו הבנויים, נהליו, עובדיו, מוצריו ושרותיו.

ארגון מוגדר כ"ארגון נגיש" הנו ארגון שמבניו, מוצריו, ושרותיו נגישים לכל סוגי המוגבלויות. ארגון נגיש עומד בכל דרישות חקיקת הנגישות.

הנגשת ארגון הינה חלק מתהליך מורכב ויקר שעשוי לארוך שנים, מדובר בתהליך של שינוי ארגוני.

עמותת נגישות ישראל מתמחה בליווי והטמעת הנגישות בארגונים גדולים ואף פיתחה מודל ייחודי, יעיל פשוט וחסכוני ליישום ההנגשה..


מנכ"ל / מנהל / רכז נגישות - 6 פעולות לטיפול מיידי:

1.       קרא את המדריך למנגיש ולמד את תקנות נגישות לשירות - לחץ כאן.

2.       וודא שהיועצים המשפטיים לומדים את הנושא.

3.       חובה למנות רכז נגישות לארגון המעסיק מעל 25 עובדים. הרשמו עכשיו לקורס רכזי להכשרת רכזי נגישות. לפרטים והרשמה צרו קשר עם שרון זלינגר: sharon@aisrael.org

4.       פנה לייעוץ ליווי והטמעת הנגישות לנטע רוטמן, מנהלת תחם נגישות: netta@aisrael.org

5.       חובה לבצע סקר / בדיקת עמידה של הארגון בתקנות הנגישות לשירות - תאריך יעד לסיום תוך חצי שנה ועד ה - 25/4/2013. צור קשר לסיוע וביצוע בעניין זה לנטע רוטמן מנהלת תחום הנגישות: netta@aisrael.org

6.       הזמן מצגת להנהלת הארגון - הכל על הטמעת הנגישת בארגון.

 

שונות:

1.       ב - 31/10/2013 - יתקיים יום אכיפה ארצי של חניות נכים ע"י משטרת התנועה ועמותת נגישות ישראל.

2.       ב - 6/11/2013 - העמותה תקיים כנס נגישות מודרנית בתחבורה הציבורית עם משרד התחבורה.

3.       ב - 19/11/2013 - העמותה תקיים מפגש מנהלי בתי מלון על נגישות השירות עם התאחדות בתי המלון.

4.       ב - 3/12/2013 - יצוין יום הנכה הבינלאומי.

בכבוד רב,

יובל וגנר | יו"ר | עמותת נגישות ישראל (ע"ר) | לקידום הנגישות ועצמאות אנשים עם מוגבלות בישראל

www.aisrael.org |    טל: 09 - 7451126 | פקס: 09-7451127 | yuval@aisrael.org

 

 











 

 

 




| מייל לעורכת |

לעיון בגיליונות קודמים של חדשות משאבי אנוש
קוראים יקרים! אם אינכם מעוניינים לקבל מכתב העת משאבי אנוש חדשות משאבי אנוש לחצו כאן
לתשומת לבכם! אתם יכולים ומוזמנים לסמן את התחומים שבהם אתם מעוניינים לקבל מאיתנו דוא"ל
מבקש להסיר את שמי מרשימת התפוצה שלכם לחלוטין - לחץ כאן
תודה רבה

למדריך העסקים הקש כאן
לאתר משאבי אנוש הקש כאן

כתב העת משאבי אנוש - שנה 28
לפרטים על שירותי דיוור בטלפון רב קווי: 7748382 - 09 
HUMAN RESOURCES MAGAZINE
כתובתנו: ת.ד. 4052 רעננה 4365716
Powered by Artvision | Truppo Websites