כל השאלות כל התשובות - יישומים מעשיים בניהול משאבי אנוש                     

 

נוכחות הנהלה בכירה המציגה את החברה ופעילותה בפני נקלטים חדשים.

כל כמה זמן נערך מפגש מסוג כזה, אם בכלל מתבצע והאם סמנכ"לים ומנכלים לוקחים בו חלק.

שאלה:
נוכחות הנהלה בכירה המציגה את החברה ופעילותה בפני נקלטים חדשים.

כל כמה זמן נערך מפגש מסוג כזה, אם בכלל מתבצע והאם סמנכ"לים ומנכלים לוקחים בו חלק.


 

 

תהליך קליטת עובד חדש הינו הצעד הראשון בבניית מחויבות ארגונית אצל העובד. זוהי ההזדמנות של הארגון להציג את עצמו, את חזונו וערכיו ולהתחיל להנחיל לעובד את נורמות ההתנהגות הרצויות בעבודה. המתודולוגיה שלנו בנושא קליטת עובד חדש בהיבט המקצועי ובהיבט התרבותי-ארגוני גם יחד מדגישה את חשיבות מעורבות ההנהלה הבכירה בתהליך קליטת העובד החדש. אנו ממליצים לערב את ההנהלה הבכירה בתהליך הקליטה, כך שתבנה מערכת יחסים של אמון, הערכה ומחויבות, למרות אילוצי העבודה השוטפת. לדוגמא: שיחה אישית עם העובד החדש או עם קבוצה בת כ-6 עובדים.

מומלץ לקיים את המפגש הראשון עוד בשבוע עבודתו הראשון של העובד החדש.


מבוצע ע"י מנהלת מש"א אחת לכמה חודשים עבור כל העובדים החדשים שהצטרפו מאז ההצגה האחרונה.

 


אחת לרבעון או לחילופין בהתאם לצורך (תלוי במספר נקלטים) נערך יום לעובדים
חדשים במסגרתו מקבלים העובדים החדשים סקירה על הארגון, על הפעילויות והמוצרים
השונים, על תוכניות משאבי אנוש וכדומה. במסגרת יום זה נפגשים העובדים עם
דירקטור המעבדה ובעלי התפקידים הבכירים בכל אחת מהתחומים.

 


אין. הפעילות מוצגת בקליטה ע"י מנהל מש"א וכן בטופס שמקבל העובד. הפעילות מוצגת בהרמת כוסית לקראת פסח וראש השנה וכן בחופשה השנתית

 


קורס אוריינטציה שכזה מתקיים בהתאם לקצב גיוס עובדים חדשים לחברה. בכל פעם המנכ"ל נותן הרצאה על כרטיס הביקור של החברה, ההסטוריה שלה, איך אנחנו בנויים (מבנה ארגוני, פיזור גיאוגרפי) וקצת מספרים (סקירת מכירות וכדומה). גם ה- COO נותן הרצאה על הטכנולוגיה והסביבה העסקית שלנו.

 


פעם בשנה ההנהלה (נשיא + מנכ"ל) מכנסת את כל העובדים בארגון ומציגה סיכום של הפעילות בשנה שחלפה והתחזית לשנה הקרובה. כאשר יש פעילות מיוחדת שמצריכה כינוס נוסף עורכים זאת בהתאם.

 


קליטת עובד חדש – הצגת הארגון, הכרתו, בעלי תפקידים מרכזיים ונהלים עיקריים והסברים נוספים נעשים אחת לחודש חודשיים

 

ובהתאם לכמות האנשים שנקלטו בתקופה האחרונה.

את המצגת פותח מנהל הארגון וממשיכים אותו בעלי תפקידים שונים כגון: מנהל אדמיניסטרטיבי/ מנהל משאבי אנוש, מנהל שכר,

מנהלי אגפים ועוד. זו צריכה להיות מצגת קצרה לא מתישה הניתנת בנוסף לחוברת קליטת עובד.


אצלנו בחברה תהליך כזה נקרא "יום אורינטציה", יום שמוגדר כבלתי פורמלי שבו נפגשים עם אנשי מפתח בחברה, בינהם המנכל ושאר ה VP'S, כל אחד מהם מציג את תחום עיסוקו .

 

השאיפה שהוא יקרה אחת לחודשיים, לעיתים, תלוי בכמות הקליטה זה מתארך עד לכדי אחת לרבעון ויותר.


קליטת עובד חדש-לא להגזים, ניתן לתת דפי הסבר לעובד הנקלט

 


פעם ברבעון אנו עורכים "יום אוריינטציה" - יום שלם של הדרכות אשר במהלכו העובדים שהתקבלו במהלך הרבעון האחרון פוגשים את כל המנהליםבחברה מרמת ראשי מחלקות ומעלה (כולל המנכ"ל המציג את חזון החברה ופעילותה והסמנכ"לים).

 

ביום זה העובדים מקבלים תמונה כוללת של פעילות החברה, מחלקותיה ובעלי תפקידיה ממקור ראשון, ובו ניתנת גם האפשרות לשאול שאלות והעלות סוגיות לא ברורות.


אחת לרבעון (תלוי במספר העובדים החדשים שנקלטו) יכול להיות גם אחת חודשיים. בהחלט חשוב החלק של מנכ"ל / סמנכ"ל שייתנו גם לעובד מ"משנתם". לא לכל העובדים יש הזדמנויות להיפגש עם מנהל ברמת מנכ"ל.

 


אנחנו משתדלים לקיים מפגש לעובדים הנקלטים אחת לרבעון או חצי שנה בהשתתפות המנכ"ל וגם סמנכ"לים.

 


קצב המפגשים מותנה בקצב הגיוס.

 

הנכון הוא לקבץ קבוצה של אנשים ושאיש בכיר מהחברה יציג בפניהם.

אין מקום וטעם להביא אישיות בכירה לכל 2 נקלטים חדשים בארגון.

המשמעות: לעיתים הפרזנטציה לא תהיה ממש בסמוך לכניסת העובד החדש אבל יום הפרזנטציה יהיה מקיף מכובד ומאורגן כראוי.


נהלי קליטה: נוכחות ההנהלה תלויה בבכירות התפקיד הנקלט. ככלל, נציגות הנהלה ניתנת לפיצול לרמות ניהול שונות.

 

אם ישנם מספר בעלי תפקיד הנקלטים באותה עת, רצוי לבצע את הקליטה כקבוצה, ביום אחד. מחקרים הראו כי הדבר תורם ל"פומביות" התהליך ומבסס תחושת שייכות ארגונית בד בבד עם שידור רצינות ואחריות מצד הארגון.

מקובל בתום 6 שבועות מיום הקליטה, לערוך שיחת משוב בנוכחות מנהל מ"א והממונה המקצועי, אשר נערך לשיחה מבעוד מועד.

מטרת השיחה לבדוק עם העובד החדש כיצד נראה לו התפקיד/הארגון/תהליך הקליטה + שיקוף שלו לצורך הפקת לקחים. באותה פגישה הארגון נותן משוב לעובד באשר לכישוריו ויכולותיו כמו גם מידת התאמתו לארגון על סמך מה שנצפה במהלך 6 השבועות האחרונים.


אצלנו בחברה, כאשר נקלטים כ 20 עובדים חדשים (בערך אחת לחצי שנה בממוצע) אנו מקיימים מפגש המיועד לעובדים החדשים ולמטה החברה.

 

המפגש שמתקיים מחוץ לכותלי החברה כולל כיבוד, סבב הכרות בין העובדים לחברה, דברי מנכ"ל ומשנה למנכ"ל על החברה, הסטוריה, דגשים ובסוף חלוקת שי צנוע לעובדים החדשים

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

יום שלישי 17 אוקטובר 2017

 

 

   RSS   |   דף הבית   |   יוצרים קשר   |   פרופיל החברה

 

 

איוש, פיתוח כישורי אנוש בע''מ 
יוזמי, מתכנני ומפיקי הכנסים השנתיים לניהול משאבי אנוש והדרכה בישראל
ת.ד. 4052 רעננה  4365716 טלפון: 09-7464264   פקס:09-7464266  דוא''ל:
info@hrisrael.co.il 
    © כל הזכויות שמורות


Powered by Artvision | Truppo Websites