כל השאלות כל התשובות - נהלים                                               

 

אשמח לכל מידע לגבי התמודדות ארגונית עם "עברייני הדרכות" -  עובדים המוזמנים להדרכות לבקשת מנהליהם, מאשרים השתתפות ואינם מגיעים או מודיעים על ביטול השתתפותם ב'רגע האחרון'.
אם התופעה מוכרת, האם ניתן לאפיין סוגים מסוימים של הדרכות שבהן היא שכיחה יותר ?

 

שאלה:

אשמח לכל מידע לגבי התמודדות ארגונית עם "עברייני הדרכות" -  עובדים המוזמנים להדרכות לבקשת מנהליהם, מאשרים השתתפות ואינם מגיעים או מודיעים על ביטול השתתפותם ב'רגע האחרון'.
אם התופעה מוכרת, האם ניתן לאפיין סוגים מסוימים של הדרכות שבהן היא שכיחה יותר ?


 

קודם כל הטרמינולוגיה "עברייני הדרכות" היא בעייתית.
שנית, צריך לנסות להבין את הגורמים לכך שאי הופעת אנשים להדרכות הפך להיות תופעה ארגונית (למשל, אולי מדובר במסר כפול של המנהלים לגבי
הדרכות או לגבי הזמן המוקדש להדרכות).
ודבר אחרון – אם מתייחסים להדרכה כפעילות שמפתחת את העובדים ושהארגון מוציא הרבה משאבים כדי להשקיע בהדרכות – אז זו בעיה ניהולית,
ולא בעיה של משאבי אנוש. צריך להפוך את זה לעניין של המנהלים: גם דרך פיתוח האנשים וגם דרך בזבוז המשאבים הנובע מאי הופעתם של עובדים.

 


 

כדי לטפל בנעדרים מהדרכות, כאשר ההדרכה מבוצעת ע"י גורם חיצוני, כל עובד שמעוניין להשתתף נדרש לשלם סכום סמלי. זה יוצר מחוייבות פסיכולוגית.
כאשר ההדרכות מבוצעות ע"י עובד החברה – נמסר דו"ח השתתפות למנהלי המחלקות ע"י המדריך.

 


 

זה קורה מידי פעם.
באחד הארגונים עימם עבדתי קנסו את הנעדרים ללא סיבה טובה ומוצדקת בעלות של כ – 500 ₪ ליום.
מניסיוני ומשיחות עם מנהלי משאבי אנוש בארגונים שונים עולה כי בד"כ בארגונים בהם אין מדיניות הנהלה ברורה וחד משמעית לגבי השתתפות בהדרכות קורים דברים כאלה כתופעה.
בשיחות שניהלתי עם עובדים עולה כי לעיתים מה שיוצר היעדרות היא חווית הערך שחושבים שיפיקו מההדרכה או דעות לגבי המנחה.

בכל הפעמים בהם הייתה עמדת הנהלה ברורה לגבי הדרכות וחשיבותם ומסר ברור ממשאבי אנוש לגבי ההזדמנות שבהדרכה / הרווחים שיפיקו, כמות ההיעדרויות מינימאלית ביותר אם בכלל.

לדעתי, אין נושאים ספציפיים עליהם ניתן להצביע ולומר שמהם נעדרים יותר אנשים. אלמנט נוסף ששווה לבדקו בהקשר זה, הוא באיזו מידה עונה ההדרכות על צורך אמיתי של אוכ' היעד. אם ההדרכות לא קולעות לצורך, אנשים יעדיפו לעבוד.

 


 

אנחנו החלטנו "להתלבש" על התופעה ובמשך תקופה מסויימת עקבנו מדי יום מי הגיע ומי לא ועדכנו בזמן אמת את מנהלי העובד הבכירים שהוציאו נזיפות אישיות. אפשרות נוספת ששקלנו היא שמי שנעדר יותר מפעמיים לא יוכל להגיע יותר לקורס הזה במשך  Xזמן בעתיד.

 


 

עובדים ותיקים, מנוסים וכאלו שיש להם קשרים טובים עם בעל העסק – לא מגיעים להדרכה. הם כבר ראו הכל, שמעו את כל המרצים  ואין להם שום דבר חדש ללמוד. לא, ואני חוזר שוב – לא מענישים אותם בשום צורה שהיא. זה פשוט שגוי ומוטעה.

 


 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

יום חמישי 19 אוקטובר 2017

 

 

   RSS   |   דף הבית   |   יוצרים קשר   |   פרופיל החברה

 

 

איוש, פיתוח כישורי אנוש בע''מ 
יוזמי, מתכנני ומפיקי הכנסים השנתיים לניהול משאבי אנוש והדרכה בישראל
ת.ד. 4052 רעננה  4365716 טלפון: 09-7464264   פקס:09-7464266  דוא''ל:
info@hrisrael.co.il 
    © כל הזכויות שמורות


Powered by Artvision | Truppo Websites