כל השאלות כל התשובות - רווחה  ואיכות חיים בעבודה                               

 

הנני מנהלת משאבי אנוש בחברת ייעוץ צעירה המונה כ-30 אנשים אשר אינם יושבים במשרדי החברה באופן קבוע.

כחלק מהפעילות ליצירת תחושת שייכות ושמירה על קשר הוחלט עלהפקת עלון מטעם משאבי אנוש אשר יופץ במייל אחת לחודש.

א. מהו המבנה המומלץ ביותר לעלון מסוג זה, האם כתבה אינפורמטיבית מרכזית אחת ושני טורים קבועים/ משתנים?

ב. באילו נושאים כדאי לעסוק כדי שהעלון אכן יהיה מטעם משאבי אנוש ולא עלון אינופרמטיבי – כללי

שאלה:

הנני מנהלת משאבי אנוש בחברת ייעוץ צעירה המונה כ-30 אנשים אשר אינם יושבים במשרדי החברה באופן קבוע.

כחלק מהפעילות ליצירת תחושת שייכות ושמירה על קשר הוחלט עלהפקת עלון מטעם משאבי אנוש אשר יופץ במייל אחת לחודש.

א. מהו המבנה המומלץ ביותר לעלון מסוג זה, האם כתבה אינפורמטיבית מרכזית אחת ושני טורים קבועים/ משתנים?

ב. באילו נושאים כדאי לעסוק כדי שהעלון אכן יהיה מטעם משאבי אנוש ולא עלון אינופרמטיבי – כללי



הנושאים צריכים להיות מעניינים לכל סוגי העובדים, לא בהכרח נושא השייך למשאבי אנוש. עצם העובדה כי מש"א מוצאים אותו הופך אותו בעיני ל "מטעם משאבי אנוש" כמובן שמלבד כתבת עוגן צריכים להיות גם נושאים אינפורמטיבים על המתרחש.


אנחנו מפיצים חוזר משאבי אנוש אחת לחודש (בד"כ בתחילת חודש) בו אנו מפרטים אירועים שונים שהתקיימו בחודש שעבר ושעתידים להתקיים בחודש הקרוב (למשל - הרמת כוסית לחג, הגעת מנהל הסדר פנסיוני למכללה – כדי שעובדים יוכלו לתאם פגישה, ימי פגרה ובחירה וכו'). כמו כן, מברכים / מנחמים עובדים שונים לרגל אירועים אישיים והישגים אישיים (חתונה, ברית, קבלת מענקי מחקר, זכיה בפרסים וכד' ... ולצערנו גם השתתפות בצער כשנפטר קרוב משפחה של עובד), עדכון תפקיד, קבלת קביעות וכו'. אנחנו גם מעדכנים על קליטת עובדים חדשים (פירוט שם העובד, התפקיד אליו נקלט והשיוך הארגוני) ומאחלים להם הצלחה. בנוסף, משמש דף המידע להעברת אינפורמציה לעובדים בנושא עדכון / ריענון נהלים, חוקים שונים (כולל עדכונים בחוקי עבודה הרלוונטיים לעובדים – כמו הארכת חופשת לידה ל-14 שבועות במקום 12). בחודשים האחרונים הוספנו גם את "פינת הפנאי" בה אנו מפרסמים מידע שלא קשור לעבודה כגון מתכונים, פעילויות לילדים, טיולים וכד' (הפינה זוכה לתגובות חיוביות מאוד).

 


על העלון להחיל לדעתי - הן אנפורמציה של הארגון, (באופן כללי - בתחום עיסוקו של הארגון, והן מתחום משאבי אנוש, הטבות, דברים חדשים, נהלי עבודה) והן כתבות "רקע" "צבע" על העובדים - על תחביבים, דברים מיוחדים שניתן לשתף בהם לגבי עובדים בחברה, בקשות לעזרה הדדית...

 


מאחר והמטרה היא ליצור תחושת שייכות ושמירה על קשר, יש צורך בעלון שיעניין אנשים ויגרום להם לקרוא את החומר הכתוב.

 

עתון שמיועד לקבוצה קטנה צריך להיות מותאם לאופי האנשים המועסקים ותחום עסוקם. מעבר למידע בתחומים שונים הקשורים במשאבי אנוש שעשויים

לעניין את העובד, חשוב לספק מידע בתחומים נוספים כמו: תחום העיסוק של העובדים, תחומים הנוגעים לעובד ומשפחתו (מותאם לגיל העובדים והילדים),

נגישות למוצרים מוזלים המקובלים כחלק מתרבות רווחה בארגונים (מופעי תאטרון ועוד), ומקום לשאלות, הערות ובקשות של העובדים בנושאי משאבי אנוש.

מבנה העתון נגזר מהנושאים המוכלים בו. בעקרון, צריך שתהיה חלוקה שניתן יהיה למצוא בקלות מידע לתחומים קבועים שעשויים לעניין את העובד כמו:

משבצת עם פירוט דרכי יצירת קשר בנושאים שונים וכיו"ב.


עד לפני אוגוסט יצא עיתון הרשת פעמיים בשנה. גם כשהוא היה קיים אני צירפתי לתלושי המשכורת עיתון פנימי המתאר אינפורמציה כללית על מה שנעשה בארגון, היו פעמים שהתמקדנו על נושא מסויים כדי ליצור תחרות בין העובדים שישלחו לנו רעיונות גם כדי שנפיק מהם תועלת ונלמד מהם וגם כדי שנוקיר את העשייה שלהם ברבים. מצ"ב כמה דוגמאות. אין הרבה מקום בדף A4 : )

 

כדי לכתוב ימי הולדת, עובדים חדשים, חזון הארגון, רווח-הפסד, להדגיש את פועלם של העובדים (אם יש משהו שאני לא אוהבת שתמיד מראים בעיתון מה המנכ"לים ומנהלי המחלקות עשו, במקום להראות מה העובדים עשו.


אנחנו מוציאים אחת לרבעון עלון שמחולק פיזית לעובדים, בצרוף ממתק שאופייני לאותה תקופה (גביניות בשבועות, קרטיבים ביולי-אוגוסט, קרמבו בחורף וכו'....).

 

המבנה של העלון מורכב מפינות קבועות וכתבות משתנות:

קבוע – דבר המנכ"ל (משולחנה של....), עובדים מצטיינים (כוכב נולד), פינת המומחה (עובד שכותב משהו בתחום ההתמחות שלו, שלא קשור לעבודה), קצרים (סיפורים מצחיקים מהווי הארגון), כרטיס ביקור (ראיון אישי עם מישהו מהארגון), חידון (משתנה – תשבץ עם הגדרות שקשורות לארגון, תמונה של ילד שהתבגר והפך להיות עובד הארגון וצריך לנחש מי זה ועוד...).

משתנה – כתבות שקשורות לתרומה לקהילה, שרות ללקוח, שינוי במבנה הארגוני, מוצרים חדשים, אסטרטגיה וכו'...

1. בנושא התכנים: מניסיוני לשעבר כממונה על פיתוח מנהלים ועורכת עיתון התעש, נושאים שמעניינים את העובדים בתחום משאבי אנוש הם מידע ספציפי ולא כתבות תיאורטיות. לדוגמה:

זכויות עובדים, חידושים בתחום החקיקה, חידושים בתחום מדיניות משא"ן, הבהרות בנושא משכורת, הדרכות והעשרת עובדים [כולל אפשרויות], חילופי גברי. עובדים אוהבים לקרוא על עצמם ובמיוחד לראות את עצמם בתמונה, לכן ראוי שאחת הכתבות תסקר אירועים בחברה [גיבושונים, תעודות הוקרה וכו']. בנוסף, אם העובדים מכירים אחד את השני כדאי לשקול שילוב ברכות לרגל אירועים - חתונה, הולדת ילד. ברכות ליום הולדת עלולות לגזול שטח רב מדי']. אם העובדים אינם מכירים אחד את השני אחת ממטרות העלון יכולה לקדם היכרות ע"י שילוב סיפורים אודות עובדים כגון: תחביבים יוצאי דופן, פעילות בקהילה וכו'.

מומלץ לשלב בעלון ממד אינטראקטיבי - במה להיוועצות, הזמנת תגובות, מדור מכתבים. יש כאן הרבה מקום ליצירתיות.

2. המבנה שהצעת סביר, אבל יש לקחת בחשבון שאינו מאפשר מלל רב מדי. כדאי לגוון את הפורמט, לשלב לעתים טבלאות מידע או רשימות,ריאיונות במקום כתבות.


לגבי עלון - כדאי מזל טוב כשצריך לימי הולדת, לידות וכו'.

 

כדאי לספר על הישגים של עובדים, יעידם , עמידה ביעדים וכו'

לספר על כל פעילות חברתית או רווחתית שעושים

להציג תמונות - זה תמיד כייף.



בעיתונים שלנו יש מדורים קבועים - מדור חדשות החברה (חדשות על הסכמים חדשים שנחתמו מול לקוחות, פרויקטים חדשים, ציטוטים מהעיתונות עלינו וכו'), מדור חדשות משאבי אנוש (השקת תהליך ארגוני, סיפורים מטיולים שהיו, סיכום הדרכות, סיפורים מהתנדבות בקהילה), פינת הנחות ומבצעים לעובדים, פינת ימי הולדת של עובדים באותו חודש, פינת לידות / חתונות.
מעבר לזה יש נושאים שלא מופיעים כל פעם כמו: ראיון עם אחד העובדים (גם בהיבט האישי כי זה הכי מענין), חידות נושאות פרסים.
אם העיתון אינטרנטי אז כמה שיותר תמונות יותר טוב. בחברה מפוזרת רצוי שיהיו "כתבים" בשטח שיעבירו אינפורמציה.

 


אין פורמט נכון/לא נכון. אם זה עלון משאבי אנוש, הוא צריך להכיל מידע "משאבי אנושי" – תהליכים ארגוניים, הדרכה, רווחה, איחולים לעובדים (ימי הולדת, נישואין, לידות וכדומה). רצוי בכל עלון לקחת נושא ארגוני/תרבותי ולדבר עליו.

 


לעלון צריך להיות שם הקשור לחברה, ניתן לבקש מהעובדים רעיונות נושאי פרסים.

 

אני מאמינה שעיתון צריך לצאת לא במייל על מנת שהעובדים יוכלו לקחת אותו הביתה להראות למשפחה ובכך לערב אותם בנושא,

אני מצרפת את הידיעון לתלושי המשכורת ושולחת לביתם.

עיתון צריך להכיל מדורים קבועים הנוגעים למשאבי אנוש כגון: ימי הולדת, אירועים מיוחדים כולל תמונות, המלצה למתכון, למסלול טיול, הנחה חודשית לעובדי החברה, טיפ חודשי בנושאים שונים כמו מכירות, ביטוחים, פנסי הוכו,

ומעבר לכך צריך להיות צינור אינפורמטיבי למחלקות בחברהלשווק את אשר הן עושות

כמו מוצרים חדשים, סיפורי הצלחה וכדומה.

אני מאמינה שעיתון כזה צריך לצאת אחת לרבעון על מנת שיהיה עם בשר ואפקטיבי מבחינת עומסים של מחלקת מש"א.


 

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

יום שני 23 אוקטובר 2017

 

 

   RSS   |   דף הבית   |   יוצרים קשר   |   פרופיל החברה

 

 

איוש, פיתוח כישורי אנוש בע''מ 
יוזמי, מתכנני ומפיקי הכנסים השנתיים לניהול משאבי אנוש והדרכה בישראל
ת.ד. 4052 רעננה  4365716 טלפון: 09-7464264   פקס:09-7464266  דוא''ל:
info@hrisrael.co.il 
    © כל הזכויות שמורות


Powered by Artvision | Truppo Websites