אפריל 2008
גיליון מס'  8


www.hrisrael.co.il

 


מה בגיליון

משיכה וגיוס של טאלנט: הפיכת מערך הגיוס למערך מכירות מאת: ד"ר אורית מנקס

שימוש באינטרנט לגיוס באינטל מאת: ענת אסף

מקורות גיוס 2.0 - העתיד כבר כאן מאת: יעקב רוזן
מדד מידות - קצת משוחדים מאת: ליאת בסיס

הגדרת תפקיד צרה או רחבה? מאת: ד"ר מוטי נצר


כולכם מוזמנים לכתוב, להגיב, לשאול ולתרום לשיח המקצועי

חג שמח

 

משיכה וגיוס של טאלנט: הפיכת מערך הגיוס למערך מכירות

 

email לכותב/ת

מאת: ד"ר אורית מנקס


ד"ר אורית מנקס בעשור האחרון, סמנכ"ל משאבי אנוש גלובלי של Check Point ושל DSP Group. תחילת הקריירה המקצועית שלה בארה"ב, שם גם עשתה את הדוקטורט בפסיכולוגיה תעשייתית ארגונית. לאחר לימודיה, הקימה את פונקציות הפיתוח הארגוני ב – MD Anderson Cancer Center וב – Compaq, North America. בנוסף, שימשה דר' מנקס כיועצת ארגונית בארה"ב ב – Jeanneret & Associates ובארץ ב – PriceWaterhouseCoopers - PwC כאשר הקימה בסניף הישראלי שלהם את תחום הפיתוח הארגוני.
כיום יועצת לחברות בתחומים: בניית תשתיות ארגוניות גלובאליות, שיפור אפקטיביות ויעילות ארגונית, פיתוח מנהלים וגיבוש צוותים ניהוליים, גיבוש צוותי עבודה גלובאליים ועיצוב תרבות ארגונית.
אורית חברה בארגון האמריקאי של פסיכולוגים תעשייתיים-ארגוניים (SIOP) ובארגון האמריקאי לפסיכולוגיה (APA).


אנחנו כבר בעיצומה של המלחמה על הטאלנט בעולם בכלל ובישראל בפרט. לדוגמא, בתחום הטכנולוגי, האוניברסיטאות והמכללות בארץ מייצרות  בכל שנה קצת למעלה מאלף עובדים חדשים, בשעה שנפתחות קרוב ל – 6000 מישרות טכנולוגיות חדשות (מנתוני צבירן). את הפער הזה אנו משלימים על ידי משיכת עובדים מחברות אחרות. אנו יודעים שכאשר המציאות משתנה יש צורך לשנות את האופן בו אנו פועלים בה. אולם משום מה, בנושא זה אנו עדיין פועלים באותן דרכים כתמול שלשום. הגיע הזמן לעלות את הנושא בסולם העדיפויות האסטרטגיות של הארגון ולשנות את דרכי הפעולה שלנו.

אחת מהפונקציות הארגוניות הקריטיות בארגונים הינה פונקציית המכירות, המוקמת בשלב מאד מוקדם בחיי הארגון. מנהיגי הארגון משקיעים הרבה מזמנם וממרצם על מנת לוודא שיש להם מסר ברור לגבי הייחודיות והערך המוסף של המוצרים שלהם, שותפים עסקיים טובים, ואנשי מכירות מעולים היודעים כיצד לפתח יחסים ארוכי טווח עם לקוחות פוטנציאליים ולהפוך לקוחות ללקוחות חוזרים. ה – output הארגוני זוכה למיקוד מקסימאלי.

המשך המאמר...


 

 

 

שימוש באינטרנט לגיוס באינטל

(Online Recruitment Advertising)

מאת: ענת אסף
ההרצאה העברה בכנס השנתי ה - 19 לניהול משאבי אנוש נוב' 2007


ענת אסף עד לאחרונה
קבוצת sourcing, אינטל ישראל

בעשור האחרון לאינטרנט יש השפעה עצומה על החיים המודרניים. עבור ארגונים, אחת מהדרכים בהן מיושמת טכנולוגיית האינטרנט הנה שימוש ב- WWW כפלטפורמה לגיוס מועמדים. ההשפעה ניכרת כיום בעיקר על פרקטיקת הגיוס בעולם, אך רק מתחילה את צעדיה הראשונים בארץ.


מגמות אחרונות ונתונים

מדו"ח Recruitment Advertising לשנת 2007 של Market Research.com עולה, כי לראשונה התקציב הפרסומי בארה"ב באמצעות האינטרנט עבור קטגוריית הגיוס עולה על תקציב הפרסום בכל ערוץ מדיה אחר, כולל עיתונים (5.9 ביליון $ שמהווים 25% מהכנסות הפרסום הכללי באינטרנט, לעומת תקציב הפרסום עבור גיוס באמצעות עיתונים - 5.4 ביליון $). בשנת 2003 לשם השוואה, עמד התקציב הפרסומי באינטרנט עבור גיוס על 3.1 ביליון $. התחזית להמשך בשימוש ב- online recruitment advertising הינה גידול שנתי של 10.3% ותקציב של 10 ביליון $ ב- 2011. מספר המשרות המפורסמות באינטרנט גדל ב- 26% בין אוקטובר 2005 לאוקטובר 2006.

(marketresearch.com, 2006)


פרסום גיוסי באינטרנט החל לפני כעשור באמצעות מספר Job Boards גדולים אשר פנו למגוון רחב של פרופילים ותעשיות. כיום קיימים מאות JB's הממוצבים כאתרי נישה הפונים לפרופיל מסוים או לתעשייה מסוימת ומגמה זו של התמקצעות ופנייה אישית צפויה להמשיך.

המשך המאמר...


 

 

מקורות גיוס 2.0 – העתיד כבר כאן

כתבה ראשונה בסדרה

 

email לכותב/ת

מאת: יעקב רוזן


יעקב רוזן משמש כמנהל פיתוח עסקי ב- HRD המספקת כלים פרקטיים ומטמיעה פתרונות פורצי-דרך במספר תחומי ליבה עיקריים: שיפור תשתיות גיוס, בניית תרבות של מניעת הטרדה מינית בארגונים, הקמת תשתיות Relocation ופיתוח ארגוני.


השימוש ברשתות חברתיות לגיוס עובדים אינו חדש בארה"ב ובאירופה. מסקר שנערך על ידי Atsco, איגוד חברות ההשמה בתחום הטכנולוגיה בבריטניה עולה, שהן הפכו לכלי האפקטיבי לגיוס עובדים בתחום זה. נתון מדהים מהסקר הוא ש 83% מהמגייסים בתחום ה-IT העידו שהם נעזרים ברשתות חברתיות לגיוס עובדים.

והבשורה מגיעה גם לארץ - בסדנא שהעברנו בחברה גלובלית גדולה, ניגשה אלינו מנכ"לית החברה ואמרה שהמודעות שלה לנושא עלתה לאחר שהשתתפה בכנס בחו"ל והבינה שהעמיתים שלה כבר "חיים" ברשת ומגייסים עובדים דרכה.

העובדה שישנם כ- 500,000 ישראלים החברים בפייסבוק, כ- 150,000 הנמצאים ב- Linkedin ומאות אלפים נוספים ברשתות חברתיות אחרות כמו מקושרים הופכת את הרשתות הללו לסביבה חברתית שארגונים לא יכולים להתעלם מקיומן.

 

 

המשך המאמר...


 

 

מדד מידות

קצת משוחדים

 

מאת: ליאת בסיס


ליאת בסיס, פסיכולוגית חברתית תעסוקתית - יועצת מחקר ופיתוח בחברת מידות


שוחד, הידוע גם בכינוי טובות הנאה, הוא אחת העבירות המדוברות והרווחות בעיתונות . השוחד ניתן לבעל סמכות בכדי שיפעיל סמכותו לטובתו של נותן השוחד. הן מתן והן לקיחת  שוחד הנן עבירות פליליות ומתרחשות פעמים רבות בהקשרים התעסוקתיים. השוחד יכול לבוא  לידי ביטוי בתגמולים שונים כמו כסף, כרטיסי כניסה, החלטה, חסכון בזמן ועוד, כולל  שוחד מיני.

במדינת ישראל, בה התרבות נוטה להיות חמה ואינטימית, קשה לעתים להבחין מתי
התנהגות תחשב כשוחד ומתי תחשב לגיטימית ו/או חלק מכללי המשחק. למשל להזמין את הבוס וזוגתו לארוחת ערב ממש לפני קבלת החלטה על הבונוסים השנתיים או קניית שי לחג לספק החושק ביחס מועדף במהלך השנה ...

המשך המאמר...


 

 

דרושה רכזת השמות - בקו משווה

קו משווה – קואליציית המעסיקים לקידום שוויון לאקדמאים ערבים, הוקמה על מנת לחולל סביבה עסקית פתוחה ושוויונית להעסקת אקדמאים ערבים, ולהגדיל משמעותית את מספר האקדמאים הערבים המשולבים בחברות עסקיות וציבוריות בתפקידים ההולמים את כישוריהם, והמתוגמלים בהתאם

הגדרת תפקיד:

- תואר אקדמאי רלוונטי

- ניסיון קודם של שנתיים לפחות בתחום הגיוס וההשמה בעסקים

- שליטה מלאה בתוכנת השמה

- היכרות עם עולם העסקים והתעסוקה

- רגישות ומחויבות חברתית

- עצמאית, ראש גדול, יכולת ניהול וביצוע עצמאית

- עבודה מן הבית


נא להפנות קורות חיים ל-INFO@KAVMASHVE.ORG.IL

לפרטים נוספים: ורדית ארדי-גד 035198754

 

 


 
 

מדד ההיעדרויות
מדד חשבים ה.פ.ס להיעדרות מן העבודה:
המידע בחסות חברת חשבים - HPS מידע עסקי בע"מ.
  לידיעה המלאה לחץ כאן

בקרו באתר:

www.hrisrael.co.il


מבחן התוצאה
טיפים, מידע וחידושים 
בתהליכי מיון וגיוס עובדים
מאת: ד"ר מוטי נצר


הגדרת תפקיד צרה או רחבה?


הגדרת תפקיד היא מנגנון מרכזי בתהליך גיוס ומיון עובדים. היא מסייעת להבין את העבודה המתבצעת בתפקיד, מה נדרש מהעובד בתפקיד, תנאי העבודה בהם מתבצע התפקיד, כפיפות ומיקום התפקיד במבנה הארגוני, פעילויות ומשימות מרכזיות בתפקיד, מיומנויות, ידע ויכולות נדרשות, תנאי העסקה ואפשרויות התפתחות וקידום.

  המשך....


 
מידות טובות

יושר ואושר
ישר וטוב לו או ישר ורע לו? האם היושר עוזר או מפריע לאדם להיות מאושר


מה משפיע על האושר?
מחקרים רבים נערכו כדי לענות על שאלה זו. מה עושה אנשים מאושרים – האם כסף, יופי, תהילה או אולי השגת מטרות, ערכים, יושרה?! מאמר זה מתמקד באחד הגורמים – יושרה. כלומר המידה שבה האדם נאמן לאמונותיו ופועל בהתאם לערכיו בצורה עקבית, מוסרית ומחוברת למציאות.

  לכתבה המלאה לחץ כאן


ירחון משאבי אנוש

הגיליון החדש


הניוזלטר משאבי אנוש ניהול הגיוס, יוצא לאור על ידי איוש פיתוח כישורי אנוש בע"מ מו"ל הירחון משאבי אנוש (1988), יוזמי ומארגני הכנסים השנתיים של מנהלי משאבי אנוש ומנהלי ההדרכה בישראל www.hrisrael.co.il
הניוזלטר מופץ חינם.
מנכ"לים משותפים:
עורכת: 
גרפיקה:
שירות לקוחות:

מחשוב ודיוור:

מודעות ופרסום בנרים במערכת:
נאוה אלדר: nava@hrisrael.co.il   חנוך סדן: chanoch@hrisrael.co.il
נאוה אלדר

ארטויז'ן

סיגל ברק: sigal@hrisrael.co.il
אילן רהב: ilan@hrisrael.co.il
 hrinfo@hrisrael.co.il

הסכם לשיתוף פעולה עם:
ERE Media (www.ere.net), the leading online provider of information and networking opportunities for recruitment and HR professionals

מען למכתבים: איוש פיתוח כישורי אנוש בע"מ
ת.ד. 3202 הרצליה, 46104
טלפון (רב קווי) 09-7464264

כל הזכויות שמורות ©  שמירה על פרטיות
Powered by Artvision | Truppo Websites