מהנדסי פריסקייל חונכים בני נוער במתמטיקה ואנגלית

מרכז המחקר ופיתוח של ענקית השבבים, פריסקייל סמיקונדקטור, בהרצליה, יזם פרוייקט חינוכי חדש, במסגרתו מתנדבים כ- 40 מעובדי החברה לחנוך תלמידי כיתות ח' ו-ט', ולסייע להם בתחום לימודי האנגלית והמתמטיקה. הפרוייקט, שהושק בסיוע ארגון "מתן", המקשר בין עסקים המעוניינים לתרום לקהילה, לבין בתי ספר וארגונים קהילתיים, יסייע לעשרות תלמידים מחטיבת הביניים "בר גיורא" בהרצליה.

התלמידים שנבחרו ע"י הנהלת בית הספר להשתתף בפרוייקט, חתמו יחד עם הוריהם על התחייבות להתמיד במפגשים השבועיים, להשקיע ולנצל את ההזדמנות שניתנה להם. עם השקת הפרוייקט, הגיעו התלמידים והוריהם לבית פריסקייל בהרצליה, וערכו סיור במעבדות ובמתקני החברה.

"זהו פרוייקט חשוב ואיכותי, שיתרום הן לתלמידים והן לעובדי פריסקייל", אומרת צילי נתנזון-קוך, מנהלת משאבי אנוש בפריסקייל, "אני בטוחה שהפרוייקט יתרום - מעבר ללימודים עצמם - גם לחיזוק הביטחון העצמי של התלמידים ולמוטיבציה שלהם להצליח בלימודים". לדברי מנהלת בית הספר, מרילין בן עמי, בית הספר רואה חשיבות מרובה בהתנדבותם של אנשי ההייטק לטובת התלמידים: "התלמידים רואים בהם דמויות לחיקוי, מצב שמגביר עוד יותר את המוטיבציה הלימודית שלהם".

פרויקט "מגרש נולד"-

 

פרויקט "מגרש נולד" הינו פרויקט של שיתוף פעולה שנוצר לפני כארבעה חודשים בין אשר בן שימול מנהל כפר הילדים עפולה עילית וביני, כמנכ"ל חברת "יוצא מהכלל".


חברת "יוצא מהכלל", המתמחה באימון אישי ועסקי באמצעות שיטת הסוד, נענתה לפנייה לאמן בהתנדבות קבוצת ילדים מהכפר. האימון כולל העצמה אישית, כלים לפעולה, הגברת מוטיבציה, העמקת תחושת המסוגלות אצל הילדים, ועוד. לפי הידוע לי טרם השתתפו בני נוער בפרויקט מסוג זה, אבל מרגע שהתחלנו לעבוד עם הקבוצה אפשר היה להבחין בתנופת התפתחותם האישית, העצמת תחושת המסוגלות ובעיקר חיזוק האמונה בעצמם. כידוע המוטו של שיטת "הסוד" הוא: "מחשבה יוצרת מציאות" ובפרוייקט הזה הילדים לומדים זאת ממקור ראשון.


במסגרת המפגשים העלו התלמידים הצעה, לגייס כספים להקמת מגרש ספורט רב תכליתי, החסר כיום בכפר.


במכתב שניסחו הילדים הם כותבים: "אנו רואים בפרויקט "מגרש נולד" את היכולת לתת תקווה לילדים שנשארים כאן אחרינו, כך שגם הם יוכלו בעתיד ליצור דברים חדשים ולהעיז ליצור בגדול. עבורנו ההצלחה תהווה סימן דרך ביכולתנו ליצור דברים גדולים בחיינו גם אחרי שנעזוב את הכפר ושנסיים את השירות הצבאי... כפר הילדים העניק לנו כלים וערכים מאוד משמעותיים לחיינו, ומתוך התייחסות למקום הזה שהעניק לנו כה רבות אנו מרגישים מחוייבים לתת משהו בתמורה...."


התלמידים בדקו ומצאו שהסכום הדרוש להם הוא כחצי מיליון שקל. סכום שבתחילה נראה בעיניהם אסטרונומי. אף אחד מהם לא האמין, שזה אפשרי. במהלך המפגשים למדו התלמידים להכיר בכוח המצוי בידיהם ולהפוך חלום ומשאלת לב למציאות. המפגשים כללו בין השאר הדרכה וסימולציה לפניות טלפוניות ופגישות עסקיות. התלמידים החליטו לפנות לגיוס הכספים לארגונים וחברות מובילות במשק. הם יצרו רשימה של כ-150 חברות וארגונים וניסחו את מכתב הפניה המצורף בזה. ראשונים נענו אנשי קרן היסוד בשבדיה.


אפרת קצור,
דוברת המפעל להכשרת ילדי ישראל (ארגון הגג של הכפר) סיפרה אמש כי "קרן היסוד בשבדיה ששמעה על התהליך, הרימה את הכפפה והודיעה לילדים חגיגית כי על כל שקל שיגוייס על ידם, הם יתרמו שני שקלים נוספים לטובת הפרויקט". והיא מוסיפה ואומרת: "הנחישות, המוטיבציה והאמונה העצמית ביכולותיהם היא מבחינתנו כבר השג! הלוואי ובעקבות התהליך הזה שנוצר עם חברת "יוצא מהכלל" נוכל להפעיל תהליכים דומים של אימון קבוצתי ביתר כפרי הילדים של המפעל להכשרת ילדי ישראל..."


כדי לזרז את הפרויקט התגייסנו לסייע לתלמידים באמצעות פנייה תקשורתית לארגונים ולחברות.

 

מצ"ב – מכתב הפנייה שיזמו התלמידים, נודה על פרסום הידיעה

 

בכבוד רב,

ערן שטרן – מנכ"ל חברת יוצא מהכלל אימון להצלחה בע"מ

טלפון: 054-3133482 אמייל: eran@out-standing.co.il

פרטים נוספים באתר האינטרנט: http://www.out-standing.co.il/19978/migrash


מכתב הפנייה שניסחו הילדים:

הנדון: פרוייקט "מגרש נולד"

שלום רב,

אנו בוגרים שמסיימים את דרכנו בכפר הילדים בעפולה עלית, בדרך לשרות צבאי ולאומי. החלטנו לפנות אליך ולשתף אותך בפרויקט ייחודי שאנו מקימים עבור ילדי הכפר.

כפר הילדים העניק לנו כלים וערכים משמעותיים לחיינו, ומתוך התייחסות ואהבה למקום זה אנו שמחים לתת משהו בתמורה.

בכפר ילדים מגיל גן ועד י'ב. הגרים במשפחתונים המנוהלים על ידי מדריכים נשואים ובנות שירות לאומי. כפר זה משמש לנו בית חם, קשוב ואוהב שנותן לנו דברים שאין באפשרותנו לקבל בבית הורינו: אוזן קשבת, חום ואהבה, חינוך, ערכים הצורך לתת ולא רק לקבל, להגשים חלומות ומטרות.

הכפר שם דגש גדול על הלימודים ומספק לנו שיעורי עזר פרטיים, שיעורי תגבור,וליווי צמוד ואישי.

אנו בוגרי הכפר רוצים להעניק לבאים אחרינו את מה שאנו תמיד חלמנו שיהיה לנו. פרויקט "מגרש נולד" הוא פרויקט בו אנו הבוגרים של הכפר מתגבשים למען מטרה אחת, להקים מגרש ספורט בכפר למען כל ילדי הכפר.

מטרתנו היא להשאיר אחרינו מזכרת שתאפשר לצעירים מאיתנו ליהנות ממגרש חדש ובטיחותי , שלנו תמיד היה חסר. מגרש זה ישמש את קבוצות הכדורגל של הכפר, פעילויות ספורט, פעילויות של תנועת הנוער "צד"ק", טקסים ובמת אירועים קטנה ללהקה הייצוגית של הכפר.

חשוב לנו שהמגרש יהווה סמל לכך, שאם באמת רוצים אז יכולים!

מה הבקשה שלנו: עלות הפרויקט המשוערת היא כ- 480,000 ₪, ואנו עושים כל שביכולתנו לאסוף סכום זה. כחלק מגיוס הכספים להקמת המגרש, השגנו את תמיכת ארגון קרן היסוד בשוודיה והם הסכימו לתרום לנו 2 ש"ח עבור כל 1 ש"ח שאנו נגייס לפרויקט, זאת בכדי לתמרץ אותנו בתהליך, ומתוך אמונה ביכולות שלנו להגשים את החלום..

כלומר אנו חייבים לגייס סך של 160,000 ₪ !!! ולכן אנו פונים לחברות וארגונים היכולים לעזור בכל דרך שהיא להגשמת החלום שלנו. כל סוג של עזרה יתקבל בברכה.

- עבורנו ההצלחה תהווה סימן דרך ביכולתנו ליצור דברים גדולים בחיינו גם אחרי שנעזוב - את הכפר ושנסיים את השירות הצבאי. -

- נשמח אם תהיו שותפים להקמת פרויקט זה.

- ניתן להעביר תרומות באמצעות ארגון הגג של הכפר – "המפעל להכשרת ילדי ישראל" שהינו עמותה רשומה, התרומה מוכרת לצורכי מס על פי סעיף 46 א'.

אנו מתכננים טקס של הצלחת הפרויקט בתחילת חודש אפריל ומקווים שגם אתם תהיו נוכחים איתנו שם. אנא זכרו כל שקל שלכם הוא התחייבות לשניים נוספים!

בתודה ובכבוד רב,

ר. י. וא. ב.

קבוצת פרויקט "מגרש נולד"- בוגרי כפר הילדים עפולה





כפר הילדים עפולה עילית


כפר הילדים הממלכתי דתי הגדול ביותר של המפעל להכשרת ילדי ישראל. נוסד בשנת 1980, ושוכן למרגלות גבעת המורה, בבירת עמק יזרעאל במרכזו של אזור טובל בירק.


בכפר מתחנכים 92 ילדים בגילאי 6 – 15 בשבע יח' משפחתיות ועוד 30 ילדים מהעיר עפולה במסגרת מועדונית יום.


כמו בכל כפרי הילדים של המפעל להכשרת ילדי ישראל גם כפר זה פועל ע"פ שיטה חינוכית ייחודית אותה פיתח המפעל להכשרת ילדי ישראל והמכונה המודל החינוכי משפחתי - מודל המשלב רעיון פנימייה עם תא משפחתי. בבסיס המודל עומדת האמונה כי ילדים קטנים, גדלים ומתפתחים בצורה הטובה ביותר כאשר יש להם סביבה משפחתית תומכת הכוללת זוג הורים המעניקים חום, תמיכה ואהבה לילדיהם.


בכל בית ילדים מנהל וצוות טיפולי הכולל פסיכולוג, עובדת סוציאלית, מרפאה באמנות, מורים לשיעורי עזר, מדריכי חוגים, וכו'.


מטרות הכפר
: להעניק לילדים תחושה של בית ומשפחה, להוות מודל משפחתי זמני לחיקוי והזדהות, תוך סיפוק צרכיהם הנפשיים-רגשיים. חינוך לערכים וליהדות על פי התפיסה הציונית דתית בסובלנות ובדרכי נועם.


צורת חיים זו מאפשרת לנו להתייחס לכל ילד וילד באופן אינדיבידואלי ולסייע לו לממש את מלוא הפוטנציאל האישי והלימודי הטמון בו. לחנכו להתנהגות חברתית נאותה, אזרחות טובה ועצמאות אישית, מתוך תקווה שבבוא היום, יוכל להתמודד עם המציאות החברתית- התרבותית, בצורה הנורמטיבית המקובלת.


אופיו המסורתי של הכפר
, בא לידי ביטוי בחיי היום יום, בשבתות בחגים ובשמחות. בבית הכנסת, שבתחומו ניתנים שיעורי תורה אחר הצהרים, ובמהלך השבת, בה מתקיימות פעולות חברתיות ותורניות.


לצד הלימודים הסדירים מתקיים מערך תמיכה לימודי חברתי הכולל:- הוראה מסייעת, תראפיה באמנויות

חוגים, פעילות מוסיקאלית
ענפה הכוללת חבורת זמר, מקהלה ונגנים, עלון ילדים, מועצת תלמידים,

פרויקט בני מצווה וכו'....


בוגרי הכפר מצליחים בחלקם הגדול להשתלב במסגרות המשך, לשרת ביחידות קרביות בתפקידי פיקוד במסגרת שירותם בצה"ל ולהשתלב כאזרחים טובים בחברה הישראלית.




המודל החינוכי משפחתי על פיו מבוססים פנימיות המפעל להכשרת ילדי ישראל ובכלל זה כפר הילדים עפולה עילית הינו מודל משפחתי המשלב את רעיון הפנימייה עם התא המשפחתי. בבסיס המודל עומדת האמונה כי ילדים גדלים ומתפתחים בצורה הטובה ביותר כאשר יש להם סביבה משפחתית תומכת הכוללת הורים מתפקדים אשר מעניקים חום, תמיכה ואהבה לילדם.


מפעל חינוכי זה מספק לילדים סביבה משפחתית הכוללת "זוג הורים" מסור ואוהב. הורים אלו הם זוג נשוי עם ילדים משלהם הקולטים למשפחתם ילדים נוספים הזקוקים לאהבתם, הנחייתם ותמיכתם. כל הפעולות שמתבצעות במשפחות ביולוגיות רגילות נעשות במשפחתונים של המפעל, בכללם הליכה לבתי הספר הרגילים של הקהילה .


האווירה המשפחתית התומכת, יחד עם המסגרת החינוכית , סיוע נפשי ולימודי, יוצרת חוויה מתקנת עבור הילדים וסביבה רגשית יציבה החשובה לא פחות להתפתחותו של הילד כבוגר בעל בטחון עצמי .


עם זאת, אין המפעל מתיימר לבוא במקום המשפחות הביולוגיות של הילדים.


עידוד הקשר של הילדים עם הוריהם הטבעיים מהווה חלק אינטגרלי של שיטתנו החינוכית.


בטיפול האישי בכל ילד נשמר הקשר עם משפחתו, באמצעות ביקורי הורים בבית הילדים עצמו ובביקורי הילדים את משפחותיהם בחגים, שמחות וחופשות.


כל כפרי הילדים של המפעל להכשרת ילדי ישראל מורכבים ממספר משפחתונים. בכל משפחתון 10-11 ילדים בגילאי 5-14 הגרים יחד עם הזוג המשמש כ"הורים" מדריכים. לכל יח' משפחתית יש מגורים נפרדים הכוללים חדרי שינה ושירותים לכל הילדים, מטבחון ופינת אוכל. בדרך כלל 8 משפחתונים כאלה מהווים בית/כפר ילדים.



 


2,400 שעות עבודה ו-400 עובדי מנפאואר במבצע משולב עם העיר לוד
לשיפוץ וצביעת מבני ציבור

 

אילן הררי, ראש הועדה הממונה של עיריית לוד:

"מנפאואר היא הביטוי למעורבות קהילתית במיטבה אשר נוטעת בכולנו את התחושה כי העזרה ההדדית מהווה ערך עליון בחברה הישראלית"

 

כחלק מחזון החברה ומהתפיסה הכוללת של אחריות תאגידית ויישומה במסגרת המהלכים העסקיים של החברה, תסכם קבוצת מנפאואר ישראל את שנת הפעילות 2007 במבצע משולב עם עיריית לוד לחידוש פני העיר. המבצע יתקיים ביום חמישי ה-24.1.2008, החל משעות הבוקר.

 

מטרת החבירה בין קבוצת מנפאואר לעיריית לוד היא התגייסות לטובת העיר, המשתקמת בימים אלה מתקופה ארוכה של ניהול כושל שאפיין אותה בעבר, טרם כניסתה לתפקיד של הועדה הממונה בראשותו של אילן הררי, ראש העיר בפועל.

 

בדיונים משותפים עם הררי, הוחלט להיערך למבצע צביעה של מבני ציבור שונים בעיר ביניהם מועדוניות נוער, מתנ"סים, בתי ספר ועוד.

 

400 מעובדי החברה התגייסו למבצע שיפוץ אדיר בו יושקעו 2,400 שעות עבודה, יותר מ- 1,000 ליטרים של צבע, 600 מברשות, מאות גלילי מסקינג טייפ, עשרות שבלונות, תרסיסי צבע ואביזרי שיפוץ נאספו לקראת יום המבצע המתקיים היום.

 

אילן הררי, יו"ר הועדה ממונה, הודה לחברת מנפאואר על היוזמה הברוכה וציין כי "שיתוף הפעולה הראוי בהחלט להכרת תודה ולהערכה, מהווה מקור השראה לכלל החברות בישראל בבואן לתרום ולסייע לקהילה. חברת מנפאואר היא הביטוי למעורבות קהילתית במיטבה אשר נוטעת בכולנו את התחושה כי העזרה ההדדית מהווה ערך עליון בחברה הישראלית".

 

אורנה סגל, מנכ"ל מנפאואר ישראל, אמרה "בחרנו השנה להשקיע משאבים אנושיים ופיננסיים בפעילות קהילתית המסמנת את הדרך על פיה פועלת מנפאואר במהלך השנה כולה. אנו מאמינים שמחובתה של כל חברה עסקית לשלב בליבת העשייה שלה פעילות למען האוכלוסייה, החברה והסביבה בתוכה היא פועלת. לכן, החלטנו לסכם את שנת 2007 ביום אירועים שתחילתו בעבודות שיפוץ וצביעה וסיומו בהתכנסות העובדים באמפיתיאטרון של לוד. אין לי ספק כי הצעד הראשון אותו נבצע ביום חמישי, באמצעות עובדי מנפאואר ועיריית לוד החדשה, יעניק תחושה של מיצוי אישי וסיפוק רב לכל מי שייקח חלק במבצע".

 

סגל ציינה עוד "במהלך השנים האחרונות אנו מיישמים ומממשים את כל שלבי האחריות התאגידית בכך שאנחנו דואגים לשילובם של עובדים עם מוגבלויות (או: מאוכלוסיות מוחלשות) כעובדים מן המניין אצלנו בארגון ובקרב הארגונים העסקיים שהם לקוחותינו".

 

"אני מודה לכל שותפינו לעשייה –הום סנטר שתרמו חלק ממוצרי הצבע והשיפוץ, חברת פלדמן שתפנק את ילדי הגנים במוצרי קרמבו ובראש ובראשונה לעיריית לוד שאפשרה לנו לקיים את המבצע".

 




 

 

עשרת הדיברות לנהיגת חורף

 

  1. המכונית-

א.      תקינות- בלמים, מגבים, מתיזים, מערכות חימום, מיזוג והפשרת אדים, גומיות  תקינות ולא שחוקות על הדוושות (למניעת החלקה של נעליים רטובות).

בכל מקרה של חשד, יש להיכנס בהקדם לבדיקה במוסך.

ב.      צמיגים- תפקיד החריצים הוא לנקז את המים ולמנוע ציפה (ע"ע) של הצמיג.
עומק יעיל מינימאלי, 3
מ"מ. במידת הצורך, להחליף לחדשים.

דרך אגב, אם יש צורך בהחלפת זוג צמיגים אחד בלבד, את החדשים יש להתקין מאחור ולהעביר/להשאיר את המשומשים קדימה.

ג.       ניקיון- שמשות, חלונות ופנסים, קדמיים ואחוריים, למען תיראו ותראו.

  1. נוחות הנהג-

א.      לבוש- להוריד מעיל ולהישאר בלבוש נוח ולא מסורבל לטובת תנועה קלה.

ב.      נעליים- שימו לב שבנעליים מגושמות וכבדות הרגש על הדוושות מופחת משמעותית. לחצו על דוושת הבנזין בעדינות. בנוסף, מומלץ לנגב את הסוליות לפני הנהיגה.

ג.       טמפרטורה ואוורור- שימרו על טמפרטורה נעימה בחלל הרכב והימנעו מחימום יתר שעלול להרדים את הנהג. מומלץ לאותו עניין, להשאיר חלון אחד פתוח מעט כדי שייכנס אוויר טרי ומרענן.

  1. שמירת מרחק-

א.      מרחקי הבלימה בכביש רטוב, ארוכים בד"כ מאשר בכביש יבש ולכן יש לשמור מרחק כפול בעת הנהיגה בחורף. מומלץ לשמור לפחות 3 שניות מהרכב שלפניכם.

לידיעתכם, במהירות  100 קמ"ש, הרכב עובר בשנייה אחת, מרחק של 28 מטרים.

ב.      עליכם לשמור מרחק גם מהרכב שלפניכם וגם מהרכב שמאחוריכם. הימנעו ממצב שמישהו נוסע קרוב מידי מאחוריכם ופשוט תנו לו לעקוף. נכון שבמקרה של תאונה הוא יהיה אשם, אך אתם עלולים להיפגע פיזית וכן לאבד זמן יקר וכסף בתיקון הרכב.

ג.       עמידה ברמזור (או בתמרור עצור) בעלייה. קיימת סכנה ש גל גלי הרכב שלפניכם יפרפרו בתחילת הנסיעה והוא ידרדר לאחור. שימרו מרחק של לפחות חצי מכונית מהרכב שלפניכם. כמו כן, בתחילת נסיעה, עם הופעת האור הירוק, חכו עוד חצי שנייה ע"מ לוודא שהרכב שלפניכם אכן מתקדם ולא מתדרדר לאחור.

  1. ראות-

א.      בהרבה מקרים תנאי הראות בחורף קשים (גשם, ערפל וכו') ולכן אתם עלולים להבחין במכשולים שונים כאשר אתם כבר קרובים אליהם. סעו יותר לאט כדי שתספיקו להגיב.

ב.      בתנאי ראות קשים הנטייה של הנהג היא לאמץ את המבט ולכווץ את העיניים כדי לשפר את הראייה. פעולה זו מעייפת את העין ומהר מאוד מאבדים את המיקוד. ההמלצה שלי היא להשתמש במבט רך ועדין (החורף יכול להיות גם מאוד רומנטי...). פשוט הרפו את העיניים ותתפלאו להיווכח כמה טוב אתם רואים וגם תוכלו להתמיד בכך ככל שיידרש. כך נהגתי אני במרוצים והשיטה הוכיחה את עצמה.

ג.       אדים על השמשה הקדמית- בחלק מהמכוניות המודרניות, קיים כפתור ייעודי לכך.

באלו שאין, הפעילו את המזגן והשאירו את החלונות מעט פתוחים.

בכל מקרה, חכו עד שהשמשה הקדמית תהיה נקייה מאדים לפני שתתחילו לנסוע!!!

  1. החלקת חרטום בסיבוב (תת-היגוי)-

א.      החרטום נוטה להרחיב את רדיוס הסיבוב והרכב פונה פחות משתכננתם. קורה כאשר המהירות גבוהה מידי ביחס לרדיוס הסיבוב ולתנאי האחיזה בכביש או בהאצה חזקה ו/או מוקדמת מידי לקראת היציאה מהסיבוב.

ב.      האינסטינקט הנפוץ הוא לסובב עוד את ההגה. טעות, הרכב לא פונה מספיק ב גלל היעדר אחיזה מספיקה ב גל גלים הקדמיים ולא מכיוון שלא הפניתם מספיק את ההגה.

ג.       הפת רון- העברת משקל לכיוון ה גל גלים הקדמיים ע"י האטה. לעיתים מספיקה עזיבה החלטית של הגז, אך בד"כ יש צורך ואף מומלץ לעבור לברקס עדין יחסית. שימו לב, המעבר לברקס צריך להיות מהיר והחלטי בעוד הלחיצה עליו צריכה להיות ע דינה יחסית (בניגוד לבלימת חירום, ע"ע).

 

  1. החלקת זנב בסיבוב (היגוי-יתר)-

א.      הזנב מאבד אחיזה, מחליק החוצה מהסיבוב והרכב פונה יותר משתכננתם.
עלול לקרות כאשר חסר אוויר ב
גל גלים האחוריים, כאשר אחד מהצמיגים האחוריים או שניהם שחוקים ו/או באיכות ירודה או כאשר אחד ה גל גלים האחוריים עבר על קטע עם אחיזה נמוכה יותר (אבן, כתם שמן וכו').

אפשרות נוספת היא האצה (ע"ע) חזקה מידי בהילוך נמוך עם הנעה אחורית.

ב.      האינסטינקט הנפוץ הוא לסובב את ההגה לכיוון ההחלקה (היגוי נגדי) ואצל חלק מהנהגים גם לתת גז. אגב, שיטה זו גם נלמדת בכמה מבתי הספר לנהיגה מתקדמת.

הבעיה בתגובה זו היא, שדרושה מיומנות גבוהה כדי לתקן את ההחלקה במדויק והקושי הולך וגובר ככל שהמהירות יותר גבוהה. הרבה מאוד תאונות חזיתיות נגרמו ב גלל שאנשים ניסו לתקן היגוי יתר בעזרת היגוי נגדי וגז והגיעו מהר מאוד לנתיב הנגדי.

גם נהג שעובר השתלמויות תקופתיות מצליח לבצע את התיקון ברמה סבירה, אחרי

5-6 ניסיונות לפחות. על הכביש יש לנו רק ניסיון אחד...

ג.       הפת רון- בלימה מהירה, החלטית וחזקה ברגע שאתם מרגישים שהחלק האחורי מתחיל להחליק. אני מדגיש, הבלימה צריכה בעוצמה מקסימאלית (בלימה חלשה מידי עלולה להחמיר המצב). הרכב ייעצר מהר יחסית ואיתו ההחלקה. כל שנותר לכם לעשות אחרי שנגמרה הדרמה, הוא להאיץ בעדינות ולהמשיך בנסיעה.

  1. ציפה-

א.      נגרמת כאשר נוסעים בשלולית עמוקה. החריצים שעל הצמיגים לא מספיקים לנקז את המים והצמיגים מאבדים את אחיזתם בכביש.

ב.      הכי עדיף- להאט משמעותית לפני הכניסה לשלולית ולחצות אותה במהירות נמוכה.

ג.       בכל מקרה יש לשמור על הגה ישר ככל האפשר. אם אתם נוהגים ברכב עם גיר ידני, לחצו על הקלאץ' תוך כדי ה"שייט".

ד.      מיד ביציאה מהשלולית לחצו בעדינות על הבלמים למשך 2-3 שניות כדי לוודא שהצמיגים חזרו לאחוז בכביש וכדי לזרז את ניקוז המים מהחריצים.

  1. האצה-

א.      מכיוון שהאחיזה בכביש רטוב נמוכה יחסית, קיימת סכנה שהאצה חזקה תגרום לפרפור של ה גל גלים המניעים ולאובדן אחיזה שלהם.

ב.      תחילת נסיעה-

1)     בגיר ידני, יש לזנק בטורים נמוכים.

2)     בגיר אוטומטי, יש להשתמש בתוכנת שלג/גשם/קרח אם קיימת במכוניתכם.

3)     בשניהם, יש ללחוץ בעדינות ובהדרגה של דוושת הגז.

ג.       תוך כדי נסיעה- האיצו בעדינות ובהדרגה בכל מצב ובמיוחד ביציאה מסיבובים.

  1. בחירת הילוכים-

א.      מומלץ לנסוע בהילוכים גבוהים יחסית למה שאתם רגילים כאשר הכביש יבש.

נכון בעיקר בסיבובים ובעקומות  אך גם בכל מצב אחר שבו אתם נוטים להוריד
הילוכים (בעליות למשל).

ב.      במהירות נתונה, המנוע יסתובב בטורים יותר נמוכים ככל שההילוך יהיה גבוה יותר. בטורים נמוכים יש למנוע פחות מומנט ולכן הסכנה לאובדן אחיזה של הצמיגים ולכן להחלקה (סעיפים 6 ו-7 לעייל), נמוך יותר.

ג.       לידיעתכם, במרוצים "רטובים" נוהגים "לקחת סיבובים" בהילוך אחד לפחות גבוה יותר בהשוואה לאותם סיבובים כאשר הכביש יבש.

  1. בלימת חרום-

א.      כל הכבוד על הסבלנות, סוף סוף הגענו לנושא שמעסיק את כולם והוא איך הכי נכון ויעיל לבלום בכביש רטוב.

ב.      ובכן הבלימה הכי יעילה לכל מי שאינו מיומן ברמה של נהג מרוצים, היא בלימה בעוצמה מקסימאלית. הרכב יעצור במרחק הקצר ביותר אם תבלמו בהחלטיות ובשיא הכוח.

פמפום או כל שיטה "מתוחכמת" אחרת, יאריכו משמעותית את מרחק הבלימה.

ג.       בלימת חרום בכביש ישר-

1)     עם ABS- אין בעיה. המערכת מונעת נעילת גל גלים.

2)     ללא ABS- ה גל גלים יינעלו והרכב ימשיך לבלום בכיוון הנסיעה המקורי. אם יש צורך להתחמק ממכשול, הרפו לכדי מחצית מעוצמת הבלימה לפני סיבוב ההגה. ישרו ההגה לאחר שהתחמקתם וחיזרו ללחוץ בעוצמה על הבלמים.

 

ד.      בלימת חרום בסיבובים ובעקומות-

1)     עם ABS- החרטום ירחיב מעט את רדיוס הסיבוב. הישארו בבלימה חזקה ובמידת הפניית ההגה שהייתם לפני הבלימה.

2)     ללא ABS- לחצו על הבלמים בעוצמה חזקה, תת- מקסימאלית (בערך 70%). אם ה גל גלים ננעלו, הרפו מעט מעוצמת הלחיצה עד שיחזרו להסתובב.  

 

 

 

בברכת חורף בטוח לכולנו,

 

 ראם סמואל,

מנכ"ל חברת "מסלולים",

נהיגה למצויינות.

www.maslulim.co.il

 


 

 









אביב הגיע פסח בא...ואיתו טיולי המשפחות
כיצד לחזור הביתה בשלום - כללי זהירות חשובים לנהגים

 

אתם מוזמנים להעביר בין כל עובדי הארגון
 

האביב כבר כאן ואיתו חופשת הפסח לה ציפינו. כמו בכל שנה, מתכננים מר אמא ואבא, להעמיס את כל המשפחה והבית על המשפחתית האוטומאטית ולצאת לתור את הארץ לאורכה ולרוחבה.   

התקופה הזאת, שבה כל עם ישראל, על ילדיו ומי טל טליו, מסתובב בכבישים, מועדת לפורענות. להלן מספר כללי זהירות חשובים, כדי להבטיח שנשוב הביתה בשלום:

 

1.            לחץ אוויר- הדבר החשוב ביותר הוא להתאים את לחץ האוויר בצמיגים, לעומס הרלוונטי. בספר הרכב, מופיעים לחצי האוויר המומלצים ע"י היצרן בשני מצבים- כאשר הרכב בעומס חלקי וכאשר הוא בעומס מלא (כל המשפחה + מטען). בד"כ צריך להוסיף 6-10 PSI  כאשר הרכב עמוס. להזכירכם, נסיעה עם לחץ אוויר נמוך מידי מסוכנת מאוד- מרחקי הבלימה מתארכים, האחיזה פוחתת, ההיגוי נפגם וקיימת סכנה לפיצוץ של הצמיג.

2.            מקומו של הציוד בבגאז'- את כל הציוד יש לאחסן בתא המטען ולא בתוך הרכב. פריטים שמפוזרים ברכב בכל מיני מקומות (למשל, על המדף של הש משה האחורית) מסתירים

לנהג חלק משדה הראייה ובזמן עצירת חירום וכמובן בעת תאונה (אפילו קלה), עפים קדימה בעוצמה ומסכנים את חיי הנוסעים.

3.            חגורות בטיחות- חשוב מאוד להקפיד לחגור את כל הנוסעים ברכב כל זמן הנסיעה, כולל במקומות נידחים (כגון שבילים וכבישים בסוף העולם).

4.            כמות הנוסעים- לא לקחת נוסעים מעל המותר ברישיון הרכב. מאוד אופייני בטיולים של כמה משפחות שילדים רוצים לנסוע במכוניות אחרות. לעיתים המרחקים קצרים יחסית והנסיעה נערכת במקומות מבודדים. קודם כל זה בניגוד לחוק ושנית לא כולם יכולים להיות ח גורים- מאוד מסוכן.  הפיתרון- לעשות תורנות בין הילדים.

5.            התנהגות "מוזרה"- כאשר הרכב עמוס הוא "מתנהג" אחרת. מרחקי הבלימה מתארכים וההיגוי פחות טוב (יותר קשה להכניס את הרכב לתוך הסיבוב). בנוסף, אם הרכב נכנס להחלקה, הרבה יותר קשה להשתלט עליו. לכן, סעו יותר לאט, שימרו יותר מרחק והיכנסו לסיבובים במהירות פחותה מזו שאתם רגילים כשאתם נוהגים לבד.

6.            תקינות הרכב- בדקו את כל הדברים הפשוטים לפני יציאתכם. פנסים קדמיים ואחוריים, אורות ברקס ואיתות, מים, שמן, נוזל לניקוי שמשות במיכל וכמובן, תקינות ה גל גל הרזרבי ולמלא בו אוויר. אם יש לכם חשד לבעיה יותר רצינית, הכניסו את הרכב לבדיקה במוסך.

7.            תעסוקה לדרך- לטובת העסקת הקטנטנים, דאגו לקחת איתכם אוכל, משחקים ומוסיקה מקלטות שהם מכירים. אצלי באוטו אני שומע כבר אחרי רבע שעה את השאלה המפורסמת "אבא מתי מגיעים" וזה כשיש לנו עוד שעתיים נסיעה... ככל שהילדים יהיו יותר עסוקים, הם יציקו פחות. באותה הזדמנות, אל תשכחו להצטייד במים שיספיקו לכולם. 

8.            הפסקות חובה- עשו הפסקהיזומה של 10-15 דקות לטובת חילוץ צמות/שתייה/פיפי/סיגריה וכו' כל שעה או שעה וחצי לכל היותר. נהיגה ממושכת ללא הפסקה פוגמת ביכולת הריכוז של הנהג ולכן מאוד מסוכנת. הדבר נכון גם לדרך הלוך ובמיוחד לדרך חזרה מהטיול- לרוב יותר עייפים ובנוסף רוצים כבר להגיע הביתה ולכן "שוכחים" לעשות הפסקות. מאוד מסוכן!!!

9.            חניך תורן- בנסיעות ארוכות, במיוחד בשעות הלילה, נוטים רוב הנוסעים להירדם ולהשאיר את הנהג לבד במערכה. חברים, הקפידו שלפחות זה שיושב ליד הנהג יישאר גם הוא ער וישמור על ערנותו של הנהג.

10.       חיות מחמד- במידה שקשה לכם להיפרד מחיות המחמד (אלו שהולכות על 4 , לא הילדים...), הקפידו שהם ישבו על רצפת הרכב, מאחורי המושבים הקדמיים ולא על המושב האחורי. קודם כל יהיה להם יותר קשה לקפוץ מהחלון תוך כדי נסיעה ושנית במקרה של בלימת חירום או חלילה תאונה, הם לא יעופו על הנוסעים.

 

והכי חשוב, זכרו שרוב הנהגים שמסביבכם "סובלים" מאותם התנאים ואולי לא קראו את ההמלצות שלעייל, ולכן עלולים להיות מאוד מסוכנים על הכביש (גם אם לא ב"אשמתם"). לכן, אל תקחו כמובן מאליו שהם יעשו את הדבר הנכון כמו, לתת לכם זכות קדימה, לשמור מרחק מתאים, לעצור באור

אדום וכו'. קחו אתם את האחריות לשלומכם ונהגו ביתר חשדנות כלפי הנהגים האחרים.

 

 

בברכה,

 

ראם סמואל ו יואב קרטון,

חברת "מסלולים- נהיגה מצילת חיים™".


 

 

 



 

 

 

עשרת הדיברות של "מסלולים" לנהיגה עם סלולארי

במחקרים שנעשו הן בארץ והן בחו"ל (באמצעות סימולטור נהיגה) נמצא, ששיחה ב טלפונים סלולאריים, גם כשהיא נעשית עם דיבורית (או אוזניה), גורמת להסחת דעת בזמן הנהיגה, ומגבירה את הסיכון למעורבות בתאונות דרכים.

ההפרעה נובעת מן הטעם הפשוט, שאין לנו יכולת לבצע שתי פעולות במקביל בצורה אופטימאלית, והפניית חלק ממשאבי המעבד המרכזי שלנו (המוח...) לטובת ניהול השיחה, מפחיתה מיכולתו לקלוט את כל האינפורמציה החזותית מהסביבה ויותר מכך, לעבד אותה בצורה מהירה ואפקטיבית, כדי ל"ייצר" החלטה ופעולה מתאימות.

ישנם הטוענים שיש לאסור בצורה גורפת את השימוש בטלפונים סלולריים בזמן הנהיגה, אולם, איסור כזה מנוגד למציאות חיינו, בבחינת גזירה שהציבור לא יעמוד בה.

יחד עם זאת, מכיוון שהאחריות לשלומנו ולשלום יקירינו שנוסעים איתנו במכונית מוטלת עלינו, כנהגים, החוכמה היא לדעת איך לשלב את השיחות בסלולרי בעת הנהיגה בצורה הבטוחה ביותר, ומתי עדיף לא לדבר כלל. למען הסר ספק, אנחנו מדברים על דיבור בדיבורית, שכן החזקת הטלפון ביד (כולל טלפון עם רמקול) מסוכנת אף יותר ואסורה על פי החוק.

בעקבות מחקר משותף שערכנו עם המכון לחקר הגורם האנושי בתאונות דרכים בראשות ד"ר טובה רוזנבלום, שהיה המחקר הראשון בעולם שבחן את ההשפעה בנהיגה אמיתית (ולא בסימולטור) תוך מתן פלטפורמה בטוחה לביצוע "תאונות", עלו הממצאים הבאים:

·        דיבור בטלפון סלולארי (בדיבורית) תוך כדי נהיגה, מעלה את הסיכון לתאונת דרכים ב- 72%.

·        הדרכה "מתקנת", כיצד לנהוג בצורה נכונה ובטוחה יותר תוך כדי השיחה, מפחיתה את הסיכון ב- 52%.

  

ארבעה מצבי נהיגה שבהם עדיף לא לדבר כלל

1.      תנאים מכבידים- בהם נדרש מהנהג ריכוז גבוה מהרגיל, כמו תנועה כבדה, גשם ותנאי ראות לקויים. בכל המצבים הללו, השקעת חלק מתשומת הלב בשיחה, מסוכנת יותר מאשר בנסיעה "רגילה".

2.      בכבישים לא מוכרים- כשאנו נוסעים בדרכים וכבישים שאינם מוכרים לנו, חלק ניכר מתשומת הלב מופנה למציאת הדרך הנכונה ולהכרתה. אם נפנה חלק מהמשאבים לשיחת טלפון אנו עלולים לפספס חלק מסימני הדרך כמו תמרורים ורמזורים, וכמובן שלא נוכל להיות ערים לסכנות המיוחדות האופייניות לאזור זה. 

3.      כשממהרים או מאחרים- מחקרים הוכיחו שבמצבים שאנחנו ממהרים ו/או מאחרים,  אנו נוטים לקחת יותר סיכונים. מכיוון שזה נכון גם לנהיגה, זה ממש לא הזמן לנהל שיחה בסלולארי.

4.      שיחות ארוכות ו/או מעמיקות- מחקרים הראו שככל שהשיחה מתארכת ו/או ככל שאנו מעורבים בה יותר רגשית, זמן התגובה של הנהג מתארך והסיכון שלו להיות מעורב בתאונה עולה. לכן, אם מראש אנו צופים שהשיחה תהיה כזו, עדיף להימנע ממנה בזמן הנהיגה. לחילופין, אם אנו רואים שהשיחה גולשת לכיוון כזה, יש לדחות את המשכה עד לסיום הנהיגה או למצוא מקום בטוח לעצירה ולהמשיך את השיחה.

עשרה כללים לנהיגה נכונה ובטוחה יותר עם סלולארי

  1. היכרות מוקדמת- הכירו היטב את מקשי הטלפון הסלולרי ואפשרויות השימוש בו, כדי לקצר ככל האפשר את המגע עם המכשיר בזמן הנהיגה. מומלץ להשתמש בתכונות החיוג המקוצר וההפעלה באמצעות קול.
  2. קרוב וזמין- הניחו את הסלולארי בדיבורית או בקרבתכם,לפני התחלת הנסיעה. החיפוש אחרי המכשיר המצלצל בתוך התיק שמונח על המושב האחורי הוא הזמנה לאסון! אם אתם משתמשים באוזניה, חברו אותה למכשיר לפני תחילת הנסיעה. תהליך החיבור עורך לפחות 2-3 שניות שבהן המבט שלכם לא מופנה לכביש ואתם נוסעים "על עיוור".
  3. דחו שיחות יוצאות- הגישה למספרי הטלפון בזיכרון המכשיר או הקלדת מספרי טלפון מסוכנת. אם השיחה הכרחית, נצלו אחת מהעצירות הרבות שיש לאורך הדרך (רמזור אדם, פקק וכו'), לביצוע ההתקשרות.
  4. לא חייבים לענות- העובדה שהסלולרי מצלצל לא אומרת שאתם חייבים לענות. אם אינכם יכולים לענותבקלות לשיחה נכנסת (כי שכחתם את הסלולארי בתיק או כי צריך לחבר אליו את האוזניה, לדוגמא) או שאתם נוהגים במצבים שמצריכים ריכוז מיוחד, אל תענו. תנו לתא הקולי לטפל בשיחה.
  5. סעו יותר לאט- דיבור בטלפון מאריך את זמן התגובה. כדי לא להאריך את מרחק התגובה, הפחיתו ממהירות הנסיעה, לפחות ב- 20% ! דהיינו 40 במקום 50 בעיר, ו- 80 במקום 100 בדרך מהירה.
  6. שמרו יותר מרחק- כדי שתספיקו לעצור במידת הצורך, שימרו 50% יותר מרחק מהרכב שלפניכם, דהיינו שלוש שניות במקום שתיים (שמספיקות כאשר לא מדברים בטלפון).
  7. שימרו על הימין- מכיוון שכעת אתם יותר איטיים ושומרים יותר מרחק, עברו לנתיב הימני כדי לא להפריע לזרימת התנועה. הנתיב הימני גם עוזר להימנע מתופעת ה"שיוט" האופיינית לנהגים שמשוחחים בטלפון.
  8. שתפו- ספרו לאדם שאיתו אתם משוחחים שאתם נוהגים. הדבר יסייע בקיצור זמן השיחה או אפילו דחייתה לזמן בטוח יותר.
  9. בקצב שלכם- נהלו את השיחה בקצב שמתאים לכם ובמידת הצורך, כאשר אתם חולפים במקום שדורש מכם 2-3 שניות של יתר תשומת לב, עשו הפסקה קצרה בשטף השיחה (חכה/י שנייה...).   
  10. נורה אדומה- והכי חשוב, זכרו שכאשר אתם מדברים ב טלפון אינכם יכולים להיות מרוכזים בצורה אופטימאלית בנהיגה. לכן בכל פעם שזה קורה, הדליקו מולכם נורה אדומה (וירטואלית כמובן) שתזכיר לכם לנהוג במשנה זהירות עד לסיום המיוחל של השיחה. הנורה האדומה תגביר את המודעות שלכם לסכנה הטמונה בעצם הדיבור תוך כדי נהיגה, ואוטומטית תיצור אצלכם נהיגה יותר זהירה.

 כתבו:  

ראם סמואל ו יואב קרטון,

חברת "מסלולים- נהיגה מצילת חיים™".

 

חברת "מסלולים" עורכת הדרכות והשתלמויות ב"נהיגה מצילת חיים" לקבוצות וליחידים.

פרטים נוספים ניתן לקבל ב טלפון  03-6343002 או באתר www.maslulim.co.il.


 

 





 
שלום רב,

הנה פרוייקט יפה של ארקיע.
קיים למעלה משנה.
שתהא השנה שנה של מעשים טובים,
שנה טובה ומאושרת,
 

תמר נוי
סמנכ"ל משאבי אנוש ארקיע

 

קפה 'ארקיע' בכפר עופרים
מדי יום שני אחר הצהרים עובדי 'ארקיע' מתנדבים בכפר עופרים.
כפר עופרים, מיסודה של אלו"ט הוא בית לחיים לכ- 80 בוגרים אוטיסטים בגילאי 50-25, שהוקם במטרה להעניק לחברים בו חיים של כבוד, באווירה אנושית חמה וכן אפשרויות שיקום מגוונות, המבוססות על גישה מקצועית ותומכת.
החברים בכפר  מקבלים ליווי אישי על ידי מדריכים מקצועיים הדואגים להם בחיי היומיום ובתעסוקה תוך התחשבות בצורכיהם התפקודים והרגשיים.
במסגרת ההתנדבות,  עובדי 'ארקיע' מפעילים במקום בית קפה.
כשהחברים מגיעים  מחכים להם שולחנות ערוכים ו'מלצרים' מארחים, שהם קבוצת מתנדבים מחברת התעופה 'ארקיע',  המגיעים עמוסי עוגות בשלל טעמים מעשה ידיהם של עובדי החברה. במשך שעתיים מתערבבים כולם עם כולם: החברים, המדריכים ומתנדבי 'ארקיע', מפטפטים ומשחקים במשחקי קופסא כמו פאזלים וכד'.
צוות 'ארקיע' , שנקשר לחברים, לוקח ברצינות רבה את הפרויקט ולא מפספס אף שבוע. המתנדבים כבר מכירים כל אחד ואחד מהחברים בשמו  ואף למדו להכיר איזו עוגה מועדפת עליהם.
הקשר היפה הזה תורם לשני הצדדים, המתנדבים חשים סיפוק רב מהפעילות והחברים מהכפר נהנים מיחס חם ואוהב ומעוגות מפנקות מדי שבוע.


 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

יום רביעי 17 יולי 2019

 

 

   RSS   |   דף הבית   |   יוצרים קשר   |   פרופיל החברה

 

 

איוש, פיתוח כישורי אנוש בע''מ 
יוזמי, מתכנני ומפיקי הכנסים השנתיים לניהול משאבי אנוש והדרכה בישראל
ת.ד. 4052 רעננה  4365716 טלפון: 09-7464264   פקס:09-7464266  דוא''ל:
info@hrisrael.co.il 
    © כל הזכויות שמורות


Powered by Artvision | Truppo Websites