Always doing something new for the future


Be Connected to HR News HR Professionals and HR Professionalism


מנהלי הדרכה

אם אתם לא שונים ממני ומשאר העולם -
גם אתם יודעים, שבכדי להמשיך ולקיים פעילות מפתחת ומחדשת ולספק את הצרכים המקצועיים של הארגון -
אתם צריכים להיות רלוונטיים לארגון - היום - יותר מתמיד!!!
אם אתם לא שונים ממני ומשאר העולם - אתם בוודאי "סוחטים" עד תום כל אגורה אפשרית מהתקציב שלכם....
בנסיבות הקיימות לא לקחנו שום סיכונים - אנחנו מציעים לכם 100% מקצוענות, איכות ורלוונטיות ואנחנו ממליצים לכם לבחור רק במה שמבטיח לכם ROI וערך עבורכם!

מוכנים?



בואו לכנס ההדרכה ה - 16
וקבלו את מה שנחוץ בכדי לעבור בשלום את החודשים הבאים
התכנית
יום המדריך

טופס ההרשמה

כי למידה היא מכשיר ליצירת פתרונות
למידה היא השקעה שמשכפלת את עצמה!

רוצים להציג בתערוכת הספקים? לחצו כאן


בכל מה שאתם עושים תמיד שווה לדעת מה חדש!

כך, תוכלו לבנות תכניות הדרכה טובות יותר


שילחו את גלוית הכנס לחברים שלכם, ולכל מי שלהבנתכם צריך להשתתף בכנס


IT IS NOT JUST BAOUT WHO IS TALENTED BUT WHO WANTS TO BE


תחשבו על זה:
זה לא מספיק שיש לכם אנשים מוכשרים, שממלאים תפקידים בחברה.

הם צריכים להיות כמו ספוג - מוכנים תמיד ללמוד ולספוג יותר ידע.

IT IS NOT JUST BAOUT WHO IS TALENTED BUT WHO WANTS TO BE

דברים אלה אמר האנגלי סיר קלייב וודוורד, בעבר מאמן רוגבי מנהל הביצועים וחבר בהנהלת האגודה האולימפית באנגליה.
לדבריו, הכישרון לבד מביא אותך לתפקיד אבל כדי להיות אלוף צריך אדם שמוכן להתאמן.
כל אחד הוא ספוג כשהוא מצטרף לארגון.
אבל בחלוף הזמן יש מי שנעשים מקובעים והופכים לקירות וסלעים.
סלע לעולם לא יהפוך להיות אלוף.
והמלצתו לעובדים היום, כשהכלכלה מדשדשת, "היו אובססיביים למצוינות"
וציטט מדברי המתאגרף מוחמד עלי שאמר בשנת 1967
THE WILL MUST BE STRONGER THAN THE SKILL


הבוס גנב ומותר לספר (!)


עובדים הנחשפים לפעולות הונאה של הממונה עליהם או של הקולגות בארגונם מוזמנים להפסיק לפחד ולדווח זאת למבקר הפנימי - גם באופן אנונימי.


לאחרונה פורסם כי השירותים הפיננסיים בבריטניה, ה-FSA, יציעו עסקת "עד מדינה": עובדים שהיו מעורבים במקרי הונאה יקבלו הזדמנות להתחרט ולדווח לשלטונות על מקרי הונאות בהם היו מעורבים - בתמורה לחסינות מפני העמדה לדין.


בפועל, דיווח על הונאות אינו חייב להיעשות רק על ידי אלו שביצעו אותן. כאשר נחשפת הונאה במשרד, עובדים רבים - קולגות, פקידים, מזכירות - מבינים בדיעבד כי הרגישו שמשהו לא בסדר אך לא ידעו להצביע על הבעיה. האמת היא שברוב המקרים הם הופכים לגורמים מרכזיים באיסוף העדויות אודות ההונאה. למעשה, זמן רב טרם גילוי המקרה הם היו יכולים לפעול.


בישראל, בעיקר בארגונים ציבוריים וממשלתיים, קיים מנגנון לדיווח חשדות הנגיש ופתוח לכל עובד: דיווח למבקר הפנימי. המבקר הפנימי מהווה כתובת להעברת מסרים כגון אלו, ולעומת גופי ביקורת אחרים, המבקר הפנימי מתייחס במרבית המקרים גם לדיווחים אנונימיים.


מדוע שעובד ילשין על קולגות ועל הבוס?
המשך המאמר


14 מיתוסים אודות דור ה - Y

מיתוס מספר 4


דור ה- Y – רוצים את התפקיד הבכיר כבר ביום הראשון לעבודתם

בספרו החדש של BRUCE TULGAN מייסד ויו"ר rainmaker thinking
NOT EVERYONE GETS A TROPHY: HOW TO MANAGE GENERATION Y


מנהלים מספרים לי כל הזמן, "ה - Y-ים האלה רק מופיעים וכבר הם רוצים את התפקיד שלי."
אני נשבע לך שכאשר אני הייתי צעיר, הגעתי לעבודה ביום הראשון וחשבתי לעצמי: "אני חדש כאן, אני לא ארים ראש, אני אשתוק ואני אעשה בדיוק מה שאומרים לי, אני אתיישב חזק על הכסא, ואתרגל קודם לכל, לתחושה של המקום.
אני יודע שאף אחד לא יקח אותי ברצינות לפני עוד שנתיים לפחות".
המשך המאמר


מאמרים וטיפים בנושא e-learning וטכנולוגיות בתחום


טיפ 1: חווית הלמידה מתחילה בסיפור טוב

 

מי מאיתנו לא זוכר איזה סיפור או בדיחה טובה עם מוסר השכל אשר סיפרו לנו?


רובנו אפילו מסוגל לשחזר סיפורים אלה במדויק ולספרם לאחרים ולשמר את אותה החוויה והריגוש אשר עברנו, כאשר שמענו זאת בפעם הראשונה.


אז מדוע סיפורים הם אפקטיביים? מה לסיפור טוב ותהליך הלמידה?

המשך המאמר


העולמות הוירטואליים כבר כאן!

מעניין אתכם להכיר?
להתנסות?
מפגש מטאוורסנס סקנד לייף ב - 26.5 והפעם: איך מתחברים עם 1,000,000,000 הודים?
עם ראול  דוטה מייסד-שותף GoWeb3D India
זוכה פרס Nasscom '08 IT Innovator 
להזמנה
צייצו בטוויטר שאלה למומחה ההודי הוירטואלי בצירוף התגית #2VWEdu
השאלה הטובה ביותר תזכה את השולח בכרטיס זוגי לסרט נער החידות ממומביי!


האם אתם מכירים אנשי ניהול HR דוברי רוסית???


ארגון הג'וינט מחפש...


 מעסיקים ומנהלי ההסדר עובדים בסביבה משפטית בעייתית


מאת: ירון טבצ'ניק

 

חוק הפיקוח על שירותים פיננסים (עיסוק בייעוץ פנסיוני ובשיווק פנסיוני), התשס"ה-2005, נכנס לתוקפו בפברואר 2006. מאז השוק הפנסיוני גועש ורועש הן בשל התקנות הרבות, צווים וחוזרים רבים אשר מונעים מהערפל להתפזר. בין שאר המטרות של החקיקה בדבר יחסיהם של עובד ומעביד לעניין הסדרים פנסיונים לעובדים, הייתה המטרה להעניק ללקוחות החוסכים בתכניות לטווח ארוך ייעוץ אובייקטיבי אמיתי על-מנת להתאים את התכניות לצרכיו המדויקים של החוסך ככל שניתן. אך האם המשווקים, סוכני הביטוח ומנהלי ההסדר אשר יצרו קשרים ענפים וקרובים בין המעסיק ובין העובדים, נכנסו לבעיה משפטית שהחוק יצר, וכרגע נמצאים במצב משפטי שטרם הובא לפתחו של בית המשפט?


המשך המאמר


סקירת פסיקה

העסקת עובדים במשמרות לילה שלא בהתאם לחוק שעות עבודה ומנוחה
סקירת פסקי דין
באדיבות: עו"ד מנחם (חמי) לפידור

לפידור ושות' עורכי דין ונוטריון.

אין בסקירה כדי להוות ייעוץ משפטי


חובות פרסום במקום העבודה


מעבידים רבים אינם ערים לכך שבמסגרת חוקי העבודה השונים, מוטלת עליהם לא רק החובה לקיים את זכויות עובדיהם, אלא גם לפרסמן. הידוק האכיפה מצד גורמי הפיקוח, עשוי להעמיד מעסיקים אלו אל מול הצורך להתמודד עם טענות, האשמות ותלונות, אשר עדכון פשוט של לוחות המודעות במקום העבודה, יכול לחסוך אותן בקלות רבה.

באיגרת קצרה אותה העלנו באתר המשרד, ריכזנו התייחסות בסיסית לפרסומים הנדרשים לחצו כאן.

ונוכח שאלות חוזרות ונשנות של אנשי משאבי אנוש ושכר, העלנו מאמר מקיף בעניין סעיף 14 לחוק פיצויי פיטורים הכולל הסברים ודוגמאות מספריות – לחצו כאן.
באדיבות עו"ד עודד ערמוני ממשרד עורכי הדין
וקרט - ערמוני עורכי דין


למרות המצב במשק: 20% ממחפשי העבודה התפטרו מיוזמתם ממקום עבודתם האחרון מבלי שמצאו מקום עבודה חלופי, כך עולה מסקר שערכה חברת אורטל משאבי אנוש


הסקר בדק מהו הסטטוס של מחפשי העבודה, וממנו עלה גם כי 27% אמנם עובדים כרגע אך הם מחפשים משרה חדשה מכיוון שהם חוששים מפיטורים או שמעוניינים בשינוי/קידום; 26% פוטרו ממקום עבודתם ו-27% מחפשים את עבודתם הרצינית הראשונה לאחר צבא/לימודים/טיול.


ירון לובינסקי
, סמנכ"ל שיווק, אורטל משאבי אנוש: "במצב הכלכלי הנוכחי והמשבר התעסוקתי הנובע ממנו, היינו מצפים שאנשים ידבקו במקומות עבודתם הקיימים ויעשו ככל יכולתם על מנת לשמור על משרתם. אך למרבה ההפתעה, מהסקר עולה כי למרות המצב אחד מתוך חמישה מחפשי עבודה התפטר מיוזמתו ממקום עבודתו הקודם, מבלי שהיתה לו עבודה אחרת מובטחת. ניתן אולי להניח שאנשים אלה שהתפטרו מיוזמתם עשו זאת מאחר ולא הפנימו את עוצמת המשבר במשק או שחשו מצב של "הגיעו מים עד נפש" במקום עבודתם


על-פי הסקר, גברים נוטים לא לעזוב את מקום עבודתם בקלות לעומת נשים. כך, בעוד ש- 33% מהגברים מחפשים עבודה כי פוטרו ממקום עבודתם ו-25% מהם עובדים אך מחפשים מקום עבודה חדש מחשש שיפוטרו או מתוך רצון בשינוי, רק כ-15% מהם התפטרו ללא מציאת עבודה חלופית קודם לכן. אצל הנשים, לעומת זאת, אחוז המחפשות עבודה במקביל לעבודתן הנוכחית (24%), אחוז המפוטרות (25%) ואחוז המתפטרות ממקום עבודתן ללא עבודה חלופית (24%) - כמעט זהה.


בחלוקה על פי אזורים ניתן לראות כי בעוד שבמרכז ובדרום אחוז המפוטרים גבוה מאחוז המתפטרים (במרכז: 31.9% מפוטרים ו- 26.2% מתפטרים; בדרום 26.7% מפוטרים ו- 15.1% מתפטרים), הרי שבאזור הצפון אחוז המתפטרים דווקא גבוה יותר ועומד על 22.4% לעומת 18.4% מפוטרים.


סקר AllJobs בדק: האם תפגע בחבר לעבודה כדי להתקדם?

והתוצאות:

54% מהנשאלים ענו "לעולם לא"

ואילו 6% ענו כי המטרה מקדשת את האמצעים


ימי המיתון מביאים איתם לא רק מפוטרים רבים, אלא גם חרדות בקרב מי שנשארו במקום העבודה. החשש מפני אבטלה יכול להשפיע על ההתנהגות הארגונית כמו גם על התנהגות הפרט במסגרת מקום העבודה.

סקר מיוחד שנערך על ידי אתר AllJobs, בדק בקרב 462 גולשים האם הם היו פוגעים בחבר לעבודה בכדי להתקדם.


על פי תוצאות הסקר, 54% מהנשאלים ענו כי לעולם לא יפגעו בחבר לעבודה כדי להתקדם; 30% ענו כי רק אם הוא ינסה לפגוע בי קודם; 10% ענו כי לפעמים כדי להתקדם אין ברירה; ורק 6% ענו כי המטרה מקדשת את האמצעים.


לדברי רויטל הנדלר, מנכ"ל אתר, מדובר בתוצאות מאוד משמחות ומעודדות. למרות שהישראלים נתפסים בעיני עצמם כתחרותיים מאוד ולמרות שהעובד הישראלי לרוב מתרגם הצלחה כהצלחה כלכלית, תוצאות הסקר מוכיחות כי לקשר האישי בין העובדים יש משקל רב במערכת היחסים הפנים ארגונית. הסקר מראה כי 84% מהעובדים לא היו פוגעים בחברים לעבודה ורק 16% רואים בכך אפשרות לקידום.

הנדלר מוסיפה, כי לרוב עובד המאמין ביכולותיו המקצועיות ידאג לקדם את עצמו בכיוונים אלה ולאו דווקא על חשבון חבריו לעבודה.


 


THE CASE FOR INVESTING IN TRAINING MUST BE MADE LOUD AND CLEAR.
CUTTING BACK ON TRAINING IS FALSE ECONOMY IN A TIME OF RECESSION DOWNTURN.

WHILE TRAINING SHOULD TAKE IT'S FAIR SHARE OF BUDGET CUTS, FAILURE TO DEVELOP STAF HITS COMPETENCE, MOTIVATION, PRODUCTIVITY - JUST AT THE TIME WHEN FINDING AND KEEPING CUSTOMERS IS VITAL

ECHELONS CEO
ALISTEIR MORRISON

 

 

 

 


לעיון בגיליונות קודמים של חדשות משאבי אנוש


קוראים יקרים! אם אינכם מעוניינים לקבל מכתב העת משאבי אנוש חדשות משאבי אנוש לחצו כאן
לתשומת לבכם! אתם יכולים ומוזמנים לסמן את התחומים שבהם אתם מעוניינים לקבל מאיתנו דוא"ל
מבקש להסיר את שמי מרשימת התפוצה שלכם לחלוטין - לחץ כאן
תודה רבה
 
 
http://www.hrpedia.co.il/
כתב העת משאבי אנוש - שנה 23
לפרטים על שירותי דיוור בטלפון רב קווי: 7464264 - 09
HUMAN RESOURCES MAGAZINE
כתובתנו: ת.ד. 3202 הרצליה, 46104
Powered by Artvision | Truppo Websites