ינואר 2010
גיליון מס'  21


www.hrisrael.co.il

 

מה בגיליון

אל ערבות הקרח בגיל 45 מאת: רותי סיני

סופו של עשור, המגייס הטוב והטכנולוגיה מאת: Kevin Wheeler

אם גיוס דומה למכירות, בואו נפעל כמו אנשי מכירות דמיון הדוק בין שתי הדיסציפלינות מאת: David Szary

מדד אורטל משאבי אנוש

על עתידן של חברות ההשמה מאת: יעקב רוזן

2 הצעות חוק של חברי כנסת בעניין גיוס ומיון מועמדים לעבודה מאת: ד"ר מוטי נצר


כולכם מוזמנים לכתוב, להגיב, לשאול ולתרום לשיח המקצועי

 

 

אל ערבות הקרח בגיל 45

 

email לכותב/ת

מאת: רותי סיני


רותי סיני, עיתונאית ובעלת טור, משמשת יועצת בהתנדבות לעמותת חמישים פלוס-מינוס.


בסוף נובמבר נערך במכון ואן ליר בירושלים כנס ראשון מסוגו שבו ניסו חוקרים לתהות על הסיבות לאפליה מחמת גיל, תופעה המכונה "גילנות" (על משקל גזענות, תרגום מהמושג Ageism). פרופ' חיים חזן, אנתרופולוג מאוניברסיטת תל אביב שטבע את המושג, הסביר ש"אייג'יזם הוא תופעה של גיל הביניים, שהוא המעמד השליט בחברה שלנו. זהו המעמד שמה שמאיים עליו יותר מכל הוא הזיקנה. גיל הביניים חי באשליה שאם רק ירחיק את הזקנים משדה הראייה, יצליח לדחות את הקץ עד אין סוף. אבל זה משחק מכור מראש. גיל הביניים מסתיר את תמונת הזיקנה מאחורי הווילון, עד שמגיע אותו יום נורא שבו אנחנו מסיטים את הוילון ורואים שדבר לא פסח עלינו".

המשך המאמר...


 

 

סופו של עשור, המגייס הטוב והטכנולוגיה

 

email לכותב/ת

מאת: Kevin Wheeler

President

Global Learning Resources INC.

פורסם לראשונה 29.12.2009 ב - eredayly

העשור הראשון של המאה ה- 21 הסתיים ואיזה טרוף זה היה!

הוא נפתח במפולת של חברות הדוט - קום והסתיים בקריסת המערכת הבנקאית שגרמה למיתון עמוק.

ככל שעשורים חולפים העשור הזה - היה לא טוב.

איך הסתיים העשור מבחינת הגיוס?

האם הדברים נעשו טובים יותר עבור המגייסים והמועמדים?

 

העשור נפתח בתקווה, ואולי גם בציפיות של רוב המגייסים, שהאינטרנט ישנה באופן סופי את פני הדברים.

רבים מהמומחים בגיוס ניבאו שמועמדים יקבלו שירות הרבה יותר טוב,

שעומסי העבודה ינוהלו בקלות רבה יותר, ושהעלויות ירדו.

התברר, שהעלות הממוצעת לגיוס – לא ירדה וגם משך הזמן להצגת מועמד מוכשר לא השתנה בהרבה למרות כל הכלים החדשים שהאינטרנט איפשר.

המשך המאמר...


 

 

אם גיוס דומה למכירות, בואו נפעל כמו אנשי מכירות

דמיון הדוק בין שתי הדיסציפלינות

 

email לכותב/ת

מאת: David Szary

David Szary is a leading authority on developing radical, just-in-time recruitment solutions for companies seeking to develop an elite staffing organization.

פורסם לראשונה 10.6.2008 ב – eredaily

 

אינני פוגש מגייסים רבים, או מנהלי גיוס, או מנהלי משאבי אנוש שאינם מסכימים עם ההצהרה שגיוס דומה למכירות.

אפשר אולי להתווכח על השוני בין המקצועות (אבל, אנא מכם, אל תפסידו את היער למראה העצים), כולנו יודעים שהדמיון הוא מדהים.

תחשבו על שתי הפילוסופיות העיקריות המשותפות:

– מגייסים צופים אחר מקורות של מועמדים, בעוד שאנשי מכירות צופים אחר מקורות להזדמנויות עסקיות ולקשרים חדשים.

– מגייסים מפתחים מערכות יחסים עם מועמדים פוטנציאליים במטרה להפוך אותם למועמדים אמיתיים, בעוד שאנשי מכירות מפתחים מערכות יחסים במטרה להפוך ציפיות להזדמנויות עסקיות ממשיות.

– מגייסים מעריכים את הכישורים של המועמדים בכדי להחליט אם הם מתאימים לארגון בעוד שאנשי מכירות מעריכים את ההזדמנות העסקית מול לקוח פוטנציאלי.

– מגייסים מנהלים משא ומתן על תגמול והפיכת מועמדים לעובדים מועסקים בעוד שאנשי מכירות סוגרים עסקאות ובכך הופכים סיכויים ללקוחות.

המשך המאמר...


 

 

 מדד אורטל משאבי אנוש

סיכום שנת 2009 - המשבר וההתאוששות -

בחציון השני של השנה חלה עליה של 6.5% בביקוש לעובדים לעומת החציון הקודם,

בתחום השירות והמכירות חלה עליה של 17.7% !

סה"כ ב- 2009 נרשמה ירידה של 12.5% בביקוש לעובדים לעומת 2008, אך חל שיפור ניכר בחציון האחרון של השנה.

 

השיפור במצב התעסוקה בחצי השני של השנה ניכר גם במספרים. על פי מדד חברת אורטל משאבי אנוש, מחברות כח האדם וההשמה המובילות בישראל, בחציון השני של השנה חלה עליה של 6.5% לעומת החציון הקודם. עם זאת, לעומת חציון מקביל אשתקד חלה ירידה של 17%.

 

מנתוני המדד עולה כי התחומים בהם חלה העלייה המשמעותית ביותר בחציון השני של השנה לעומת החציון הראשון הינם תחומי השירות והמכירות, בהם חלה עליה של 17.7%. מדובר בתחומים שנפגעו הכי פחות מהמשבר ובחלק מהחודשים אף רשמו צמיחה, וזאת מאחר ותחומי שירות הלקוחות והמכירות משגשגים בדרך כלל בתקופות של משבר כלכלי, הודות להגדלת מערכי השירות במטרה לשמר לקוחות והגברת מערכי המכירות במטרה לגייס לקוחות חדשים.

המשך המאמר...


 

 

 על עתידן של חברות ההשמה

 

email לכותב/ת

מאת: יעקב רוזן

 

יעקב רוזן, מנכ"ל משותף בחברת HRD ומומחה לבניית אסטרטגיית גיוס עובדים ברשת.

חברת HRD מייצגת בישראל את Arbita – חברה אמריקאית לייעוץ והכשרה בתחום הגיוס באינטרנט.

 

להלן מספר ציטוטים שהופיעו בכתבות בגלובס ובדה-מרקר בשבועות האחרונים:

· "רשתות חברתיות מאפשרות לנו לגייס ישירות מועמדים איכותיים" – עדי בילדנר, סמנכ"ל מש"א ECI

· "גוגל לא עובדת עם חברות השמה כמדיניות" – אפרת דגן, מנהלת הגיוס של גוגל ישראל

· "היתרונות של חברות ההשמה נכחדו כשהמידע הפך זמין גם לנו" – אילנית דהן, סמנכ"ל מש"א של יעל תוכנה

· "רשתות חברתיות הפכו למקור גיוס מרכזי אצלנו" – עדי נפתלביץ' מנהלת הגיוס ב- BMC

· "האינטרנט מאפשר לקצר טווחים ולהגיע כמעט לכל אחד. היתרון הגדול הוא שכך אני מגיעה גם לאנשים שלא בהכרח מחפשים עבודה ובוחרת אותם בפינצטה" קרן יקיר-הראל, מיקרוסופט.

· חלקן של חברות ההשמה בפלח הגיוסים ירד תוך שנה מ- 40% ל- 17% בלבד – מתוך סקר מקורות גיוס של חברת הי-קפיטל.

המשך המאמר...


 

 
 

מדד ההיעדרויות
מדד חשבים ה.פ.ס להיעדרות מן העבודה:
המידע בחסות חברת חשבים - HPS מידע עסקי בע"מ.
  לידיעה המלאה לחץ כאן

בקרו באתר:

www.hrisrael.co.il


מבחן התוצאה
טיפים, מידע וחידושים 
בתהליכי מיון וגיוס עובדים
מאת: ד"ר מוטי נצר


2 הצעות חוק של חברי כנסת בעניין גיוס ומיון מועמדים לעבודה

 

2 הצעות חוק של חברי כנסת בעניין מיון מועמדים לעבודה והעדפה מתקנת בתעסוקה נמצאים בהליכי חקיקה.

 

להצעות החוק, אם וכאשר יתקבלו, עשוייה להיות השפעה על מקורות, מנגנונים ושיטות לגיוס ומיון מועמדים לעבודה. 

  המשך....


 
מידות טובות

מהימנות כאורח חיים בארגון

הניסיון המצטבר מלמד כי מהימנות עובדים הינה סוגיה מרכזית בכל ארגון חפץ הצלחה.
השאלה המרכזית היא איך ניתן לוודא שהעובדים נאמנים לארגון? על ידי אימוץ תפיסה אבטחתית מקיפה נוכל להתמודד עם הסוגיה. לפניכם כמה עצות.

  לכתבה המלאה לחץ כאן


ירחון משאבי אנוש

הגיליון החדש


הניוזלטר משאבי אנוש ניהול הגיוס, יוצא לאור על ידי איוש פיתוח כישורי אנוש בע"מ מו"ל הירחון משאבי אנוש (1988), יוזמי ומארגני הכנסים השנתיים של מנהלי משאבי אנוש ומנהלי ההדרכה בישראל www.hrisrael.co.il
הניוזלטר מופץ חינם.
מנכ"לים משותפים:
עורכת: 
גרפיקה:
שירות לקוחות:

מחשוב ודיוור:

מודעות ופרסום בנרים במערכת:
נאוה אלדר: nava@hrisrael.co.il   חנוך סדן: chanoch@hrisrael.co.il
נאוה אלדר

ארטויז'ן

סיגל ברק: sigal@hrisrael.co.il
אילן רהב: ilan@hrisrael.co.il
 hrinfo@hrisrael.co.il

הסכם לשיתוף פעולה עם:
ERE Media (www.ere.net), the leading online provider of information and networking opportunities for recruitment and HR professionals

מען למכתבים: איוש פיתוח כישורי אנוש בע"מ
ת.ד. 3202 הרצליה, 46104
טלפון (רב קווי) 09-7464264

כל הזכויות שמורות ©  שמירה על פרטיות
Powered by Artvision | Truppo Websites