lemida-veadracha-new

 

ינואר 2010
גיליון מס'  2

http://www.hrisrael.co.il

 

toolbar powered by Conduit

 

 

 

 

בקרוב - קול קורא לכנס ההדרכה השנתי 2010

 

 


   

לקוראים שלום,

 

ההתקדמות הטכנולוגית בשנים האחרונות יחד עם העליה ברמת התחרות בשווקים הגבירה את תשומת הלב של מנהלי הפיתוח הארגוני וההדרכה לטיובם של תהליכי הלמידה בארגון כך, שישרתו היטב את ביצועיו ויובילו אותו לתוצאות עסקיות גבוהות. כמנהלי פיתוח ארגוני והדרכה אתם עשויים למצוא עצמכם מתחבטים לא מעט בשאלות הבאות: כיצד להגביר את האפקטיביות של הלמידה הארגונית מעבר ל"מה שאנו כבר עושים ממילא כיום" (הדרכות, סדנאות, למידה מתוקשבת וכדומה...), כיצד לפתח ולשכלל את תשתיות ההדרכה הפנים ארגוניות כך שיתנו פתרונות הולמים לצרכים הארגוניים המשתנים? כיצד לתת מענה לצרכי הלמידה של האוכלוסיות השונות בארגון תוך התחשבות בפערים הבין דוריים? וכדומה.

 

בניוזלטר הנוכחי בחרנו לתת מענה לסוגיה זו של הגברת אפקטיביות הלמידה תוך שימת דגש על ההיבט הטכנולוגי. הסיבה היא שההתפתחות הטכנולוגית מאפשרת לנו כיום להרחיב משמעותית את אפשרויות הלמידה של המנהלים והעובדים בארגון תוך השקעה מינימלית (יחסית!) של תשומות כספיות ופסיכולוגיות. כלומר, כיום יש לא מעט כלים הניתנים בחינם אך גם מחירי הטכנולוגיות הנפוצות יורדים לאורך זמן. בנוסף, העובדים יודעים כיום יותר מבעבר לעשות שימוש יעיל בטכנולוגיות מבוססות WEB וסלולר. מאחר והתמודדות עם הסוגיה הזו אינה בהכרח טכנולוגית, בגליונות הבאים נרחיב את היריעה בנושא ונדון גם מההיבט של יצירת שינוי והובלתו.

 

בהזדמנות זאת, אני רוצה להודות לכם על הפידבקים הרבים שהעברתם אלינו לאחר שפרסמנו את הניוזלטר הראשון. לכל מי שהעבירו משוב, לכל מי שגם מאמינים שהדרך לעשות שינוי היא בדרך של העמקה ומינוף ובחרו לקחת חלק ולשתף בתובנות והתלבטויות וכמובן - לכל מי שסייע בכתיבה וביעוץ לניוזלטר הנוכחי.

 

נשמח לקבל מכם תגובות, שאלות, הארות והצעות, כתבות וגם הצעות לכתיבת כתבות. ושוב, אנו מבקשים במיוחד, להדגיש, שאנחנו מחפשים את המקצוענות שנמצאת בבטן שלכם שמדברת מליבכם. אנו מבטיחים לסייע, להשלים, לנסח ולייצג בכבוד את כוונתכם המקצועית.

 

                                                חגיגת טו בשבט שמחה 

 

                                                                                 שלכם

 

 

 רם אבידן                           

                                       

 


 

מה בגיליון

 

מנהלים הדרכה בארגון - תנו לי LMS בבקשה  מאת: מיכל פריד

מתמקצעים בפיתוח הדרכה - פיתוח סמינרים מקווננים - Webinars

(Web-based seminar)  מאת: יעל שבו

שאלנו את המקצוענים 

 ראש בראש - Moodle תעשה לי ילד (מחונך)  מאת: ינאי זגורי

משיגים פחות ביותר - הגל הבא google wave  מאת: ולארי נירנברג

יוצרים ומשפיעים - הכנס השנתי ה - 17 הדרכה ולמידה בארגונים בישראל יצא לדרך  מאת: גדעון זילר

תיבת הידע - סיורים באתרים מקצועיים באינטרנט  מאת: ד"ר דן קליין


כולכם מוזמנים לכתוב, להגיב, לשאול ולתרום לשיח המקצועי.

 

 

 

 

מנהלים הדרכה בארגון

 

 

email לכותב/ת

תנו לי LMS בבקשה

 

מיכל פריד, מנכ"ל שמיים מערכות הדרכה.

 

נדמה כי בזמן האחרון ארגונים רבים מעוניינים ברכישת LMS...

 

בסדרת כתבות נציג את עולם ה LMS: מה זה?, מהן משפחות המערכות הקיימות, מהם הצעדים שמומלץ לבצע בתהליך הבחירה ואחר כך הישום, ולבסוף - ראש בראש - נציג טבלת השוואה בין מספר מערכות נפוצות בישראל. כל זאת תוך שילוב חויות מעולם החברות שצועדות בשבילי עולם הלמידה המתוקשבת.

 

מה זה בעצם LMS ?

(LMS (Learning Management System הינה מערכת ניהול למידה ממוחשבת ארגונית. נרחיב במספר משפטים את מרכיבי הגדרת מערכת ניהול למידה (LMS):

  • LMS היא מערכת מידע ממוחשבת המיועדת לניהול תהליכי הלמידה בארגון
  • LMS מאפשרת ניהול מבוזר (עד רמת הלומד) של הלמידה. תכנון , ביצוע ובקרה על ידי משתמשים רבים בו זמנית מבוצעים במערכת
  • LMS מנהלת את כל תהליכי הלמידה בארגון (דרישות כשירות וארועי למידה המתקיימים באופן מקוון, בכיתה, בימי עיון וסדנאות, בחניכה, בלמידה מעמיתים, או מחוץ לארגון במוסדות לימוד אקדמיים)
  • LMS מתאפיינת ביכולת להפיץ את הידע באופן מבוקר ומותאם ללומד
  • במערכת LMS מנוהלים המפגשים בין אוכלוסיות הלומדים, תכני הלמידה וארועי הלמידה

 

המשך המאמר...


 

 

מתמקצעים בפיתוח הדרכה

 

 

email לכותב/ת

פיתוח סמינרים מקווננים - Webinars

(Web-based seminar)

 

יעל שבו מפתחת הדרכה מתוקשבת, ג'ון ברייס הדרכה.

עידן האינטרנט הביא עימו בשורות דרמטיות בעולם הלמידה המתוקשבת. הטכנולוגיות של היום מאפשרות להעביר ידע מכל מחשב, מכל מקום ובכל זמן. הנתונים מראים שהלמידה המתוקשבת תופסת יותר ויותר נפח בארגונים. את הפתרון של לומדות או סרטוני סמן כולנו כבר מכירים.

 

ברצוני להציג פתרון טכנולוגי נוסף שנותן מענה ללמידה מתוקשבת: ה- Webinar או בעברית- סמינר מקוון.

 

ה- Webinar הוא אירוע למידה המקשר בין מרצה ללומד הנמצאים במקום וירטואלי זהה אך במקום פיזי שונה.

 

קיימות שתי אפשרויות למידה באמצעות ה- Webinar:

1. למידה סינכרונית: המרצה והלומד נפגשים במועד מוגדר. הלומד מחובר לאפליקציה ובין המרצה ללומד מתקיים קשר של יחסי גומלין- המרצה יכול לשאול ולקבל תשובות, לענות על שאלות הלומדים וגם להעביר משוב, כל זאת בזמן אמת.

 

2. למידה א-סינכרונית: הלומד יכול לצפות מכל מקום ובכל זמן נתון בשיעור בו המרצה מוקלט מראש. בשיעור מסוג זה, לא מתקיים קשר של יחסי גומלין בין המרצה ללומד כיוון שלא מדובר בהדרכה בזמן אמת.

המשך המאמר...


 

 

שאלנו את המקצוענים

 

 

 

אנו נדרשים לעיתים להשתמש במתודולוגיות הדרכה חדשות בארגון כדרך להתמודד עם השינויים התכופים הנכפים על-ידי הסביבה הארגונית הסוערת במטרה לייעל את ההדרכה ולהגביר את האפקטיביות שלה.

 

פעמים רבות אנו מזהים שזה אינו תהליך פשוט להניא ארגון מהרגלי הדרכה קיימים לדפוס הדרכה אחר.

 

בבואנו לעשות זאת חשוב שלא נשכח לרתום ולהכין את בעלי העניין לכך: הלומדים, המדריכים, המנהלים ואנשי פיתוח ההדרכה.

 

לכל אחד מהם עשויים להיות החסמים והחששות מפני השינוי בשיטות והרגלי ההדרכה.

• כיצד מרחיבים את שיטות הלמידה בארגון?

כיצד משפיעים על התרבות הארגונית בהיבט זה?

כיצד מגייסים שותפי עניין לתהליך?

מהם ההיבטים האסטרטגיים עליהם יש לתת את הדעת בהקשר זה כדי שהמהלך יצליח?

כיצד מניעים את השינוי הנדרש ומסירים חסמים בקרב בעלי העניין?

 

 

המשך המאמר...


 

 

ראש בראש

 

 

email לכותב/ת

 

Moodle תעשה לי ילד (מחונך)

ינאי זגורי, רכז פיתוח הדרכה HOT

 

החוויה האישית שלי עם moodle:

 

Moodle זה לא בר רפאלי?

במסדרונות עולם ההדרכה במדינתנו הקטנה רצה לה Buzz -ward בשם moodle

עקב סקרנות טבעית, ופרויקט שאני שותף לו במקום העבודה - החלטתי לחקור את הנושא. ביקרתי בפורומים, קראתי מאמרים, סרטונים ב YouTube, שאלתי חברים ופשפשתי בעברי המקצועי אשר כלל היתקלות קלה עם moodle, וזה מה שלמדתי:

 

• moodle הוא Course Management System) CMS) מבוסס קוד פתוח - חינמי, ומפותח על ידי הקהל הרחב.

• Moodle הוא ה LMS (למרות שהוא CMS) הכי נפוץ בעולם:

   – יותר מ 30 אלף ארגונים משתמשים ב- moodle (בכל העולם כולו).

   – ל moodle יש 46,450 יישומים באתרי אינטרנט שונים.

   – יישומים אלו מגיעים לכ -30 מיליון לומדים הנעזרים ב- moodle לצרכי למידה שונים.

•  Moodle מאוד נפוץ במוסדות חינוך (אוניברסיטאות, מכללות ובתי ספר), אך יש לו גם דריסת רגל לא קטנה בארגונים (בעיקר קטנים ובינוניים).

(הנתונים נכונים ל 11/2009)

 

ובשורה התחתונה, moodle הוא לא רק Buzz –ward

             המשך המאמר...


 

 

משיגים יותר בפחות

 

 

email לכותב/ת

הגל הבא

 

google wave

       

ולארי נירנברג מעצבת גרפית, ג'ון ברייס הדרכה

 

 

 

כשגוגל החליטו לעשות את זה אחרת - הם עשו זאת כמו שרק גוגל יודעים לעשות

המשך המאמר...


 

 

יוצרים ומשפיעים

 

 

email לכותב/ת

הכנס השנתי ה - 17 הדרכה ולמידה בארגונים בישראל יצא לדרך


גדעון זילר מנכ"ל אי-לרנינג.

 

שלום לכולם,

 

כנס ההדרכה ה – 17 הולך ומתגבש.

ועדת ההיגוי של הכנס נפגשה בסוף חודש דצמבר בנוכחות מדהימה של נציגים מ – 50 ארגונים וחברות יעוץ במשק הישראלי, והתפתח בה דיון מקצועי מרתק ומלהיב!

 

בכנס השנה נשלב, בנוסף למבנה המוכר לכם מהכנס ה – 16, גם "אל כנס" (ולמי שרוצה: "לא כנס") – המילה האחרונה בכנסים בעולם: למידה בחוויה תוך אינטראקציה מיידית, NETWORKING מקצועי, מעבר חופשי ובחירה מתוך מגוון גדול של נושאים, שיטות, פרזנטציות, סביבות למידה, טכנולוגיות ועוד...

 

הנושא הנבחר לכנס השנה: תרבות למידה – עיצוב ויישום

 

השנה גם נתנסה במגוון שיטות למידה חדשניות בהן מעטפת סלולארית ואינטרנטית שילוו את הכנס.

ו.. שימו לב, אנחנו "הכי 2010" וגאים להשיק את ערוץ הטוויטר שלנו

 www.twitter.com/17kenes

אז בואו לעקוב אחרינו, הציוצים כבר מתחילים, בניצוחו של צביקה רול, פרטים נוספים בקרוב

 

אנו עסוקים כעת בהשלמת הקול קורא ובגיבוש סופי של "הכוורת" שתנהל את תכני הכנס ואת היוזמות החדשות ואנחנו כבר יכולים לגלות לכם, שתמצאו בכוורת השנה הרבה פנים חדשות! הרבה רעיונות מבריקים!

חבורה שמסוגלת לייצר הבדל לפיתוח המקצועי של מנהלי הדרכה וצוותיהם בארגונים.

כי זה מה שמדריך אותנו וחשוב לנו.

 

אנו מבטיחים שנקדיש את מלוא תשומת הלב שלנו ונעשה את כל אשר לאל ידינו בכדי שכל אחד ואחת ממשתתפי הכנס גם יטען באנרגיות ואופטימיות ויוכל לזהות ולמצוא הזדמנויות חדשות!

 

תנו לכנס ההדרכה 2010 להיות תחנת העצירה שלכם לתדלוק מחדש!

 

מי שטרם סגרו ביומנים: 8, 9 ביוני 2010.


 

 

תיבת הידע

 

 

email לכותב/ת

סיור באתרים מקצועיים באינטרנט

 

ד"ר דן קליין

התבקשתי להוביל סיור באתרי הדרכה ולמידה באינטרנט. ובכן, נפגשים כאן בניוזלטר של "משאבי אנוש", בדיוק ברגע זה (אני מקווה שכל המשתתפים הגיעו בזמן - אנחנו לא מחכים למאחרים!). כולם מצוידים בכובע, שתייה וכריך עם גבינה צהובה? יפה. אז אפשר לצאת...

 

ראשית שתי הערות אזהרה:

א. הסיור הנוכחי מיועד לטיילי אינטרנט מתחילים ולא למיטיבי לכת. אם צברתם ניסיון אינטרנטי ניתן להניח שכבר נתקלתם בחלק מהאתרים שיוזכרו כאן.

 

ב. בחירת האתרים היא אישית לגמרי. ברור לי שיהיו אנשים שיחלקו על שיקול הדעת שלי וכן על מקצועיותי – אז שיוציאו סיורים משלהם...

המשך המאמר...


 

 
 

בקרו באתר:

www.hrisrael.co.il

ירחון משאבי אנוש

הגיליון החדש


 

 





ירחון משאבי אנוש -

זה הרבה יותר מירחון

 

 


 
toolbar powered by Conduit
הניוזלטר משאבי אנוש הדרכה ולמידה, יוצא לאור על ידי איוש פיתוח כישורי אנוש בע"מ מו"ל הירחון משאבי אנוש (1988), יוזמי ומארגני הכנסים השנתיים של מנהלי משאבי אנוש ומנהלי ההדרכה בישראל www.hrisrael.co.il
הניוזלטר מופץ חינם.
מנכ"לים משותפים:
עורכת: 
עורך מקצועי:
שירות לקוחות:

מחשוב ודיוור:

מודעות ופרסום באנרים במערכת:
נאוה אלדר: nava@hrisrael.co.il   חנוך סדן: chanoch@hrisrael.co.il
נאוה אלדר

רם אבידן: ram.avidan@gmail.com
סיגל ברק: sigal@hrisrael.co.il
אילן רהב: ilan@hrisrael.co.il
 hrinfo@hrisrael.co.il



מען למכתבים: איוש פיתוח כישורי אנוש בע"מ
ת.ד. 3202 הרצליה, 46104
טלפון (רב קווי) 09-7464264

כל הזכויות שמורות©  שמירה על פרטיות
Powered by Artvision | Truppo Websites