נובמבר 2010
גיליון מס'  24


http://www.hrisrael.co.il/

 


מה בגיליון

איך צריך למדוד את איכות הגיוס מאת: Lou Adler

מיתוסים ומגייסים - איך באמת נראה תהליך גיוס? מאת: רויטל הנדלר

סכנות במנהיגות נרקיסיסטית במקום העבודה מאת: ד"ר סול פיין, ישעיהו הורוביץ  

סוף סוף אני מקצוענית בגיוס ברשת! ומה עכשיו...? מאת: יואב שרון

מדיה חברתית, משאבי אנוש והדרכה מאת: לימור שיפוני

ענף ההיטק בצמיחה מואצת: ביקושים לעובדים במרבית החברות  מאת: אייל סלומון


כולכם מוזמנים לכתוב, להגיב, לשאול ולתרום לשיח המקצועי

 

 

 איך צריך למדוד את איכות הגיוס

 

מאת: Lou Adler

 

Lou Adler

CEO The Adler Group

 

 

"איך אני אוהב אותך? הרשי לי למנות את הדרכים".

Elizabeth Barrelt Browning

 

זה לא יום האהבה, כמה מכם עשויים להיות נבוכים, כמובן, במקרה הזה אני מתייחס לאיכות הגיוס.

זה נושא בעל ערך, אבל, כמו ענן, קשה להקיף ענן בשתי ידיים.

קשה לענות מתי צריך למדוד אותו, כמו שקשה לענות למה?

"למה" מוסיף סט אחר של משתנים.

בדיוק עכשיו התנדבתי לעזור לHR.COM  לפתח איפיון לאיכות גיוס לתכנית חינוכית חדשה שהם משיקים, לכן, אני משער, שחשוב לנהל כמה דיונים משמעותיים בנושא, שמתחילים ב"מה, מתי, למה ואיך".

את נקודת המבט שלי אביא בהמשך ואל תהססו להוסיף את שלכם - לדיון

המשך...


  

 

 

מיתוסים ומגייסים - איך באמת נראה תהליך גיוס?

 

email לכותב/ת

מאת: רויטל הנדלר

 

רויטל הנדלר מנכ"לית AllJobs

 

רויטל הנדלר מספרת על מחקר מקיף וחדש שערכה AllJobs גיוס על תהליך גיוס מועמדים ברשתות חברתיות. זה הזמן לבדוק איפה אתם עומדים ביחס לסטנדרטים הנהוגים במקצוע.


כמה זמן לוקח לך לראיין מועמד לעבודה? האם בדקת עליו בגוגל לפני הפגישה? מה הכי חשוב לך בקורות החיים של המועמד? מה ממש לא חשוב? האם אתה מהמגייסים שבודקים את מין המועמד בקורות החיים, או מאלה שבודקים מה התחביבים שלו? האם אתה מאייש משרות תוך שבועיים, או אולי תוך חודשיים?

יחד עם חברת המחקר ZETA-TOOLS ערכנו ב-AllJobs גיוס סקר אינטרנטי מקיף בקרב מנהלי משאבי אנוש במשק הישראלי. מטרתו לברר איך עובד עולם משאבי האנוש והגיוס.

 

בודקים בגוגל על המועמד?

כמחצית מהמגייסים (48.4%) בכלל לא בודקים באינטרנט פרטים על המועמד שלהם. אבל 52% מהם משתמשים בגוגל ובחיפוש באינטרנט בשלבי הגיוס: רבע (24%) מהם אמרו שהם חורשים את האינטרנט (כלומר, "מחפשים מידע בכל מקום אפשרי"), ו-17% נוספים מחפשים "רק בגוגל". "לעשות גוגל" על מועמדים כחלק מתהליך הגיוס מביא ידע רחב על המועמד כך, שבסך הכל יש סיכוי מצוין שמגייסים אחרים לא משאירים מקום לטעויות, ומגגלים את המועמד שלהם לפני שהוא מתקבל.

המשך


 

 

הסכנות במנהיגות נרקיסיסטית במקום העבודה

 

email לכותב/ת

 

 

 

מאת: ד"ר סול פיין, ישעיהו הורוביץ

ד"ר סול פיין, סמנכ"ל מחקר ופיתוח ופסיכולוג תעסוקתי בחברת "מידות".

ישעיהו הורוביץ, נשיא ומייסד "מידות".


מנהלים בכירים ומצליחים של ארגונים ברחבי העולם זוכים לשבחים על היותם מנהיגים כריזמטיים אשר מעודדים בקרב עובדיהם תחושות של נאמנות, מחויבות ומוטיבציה כלפי השגת מטרות החברה. נהוג לראות במנהלים אלו את האחראים הישירים להתעצמות הארגון ולגידול ברווחים הכספיים ולעיתים רואים בהם "גורואים של ניהול", הן בתוך החברה והן מחוצה לה. בעוד שעל פניו נראה כי למנהלים אלו יש "קבלות" המצדיקות את רוב ההערצה אליהם, ובחלקן גם את משכורות העתק שהם מקבלים, קיימת סכנה פוטנציאלית בסגנונות ניהול שכאלו שלא כולם מודעים אליה. מנהלים כריזמטיים מועדים לנרקיסיזם שהשלכותיו על ארגונים עשויות להיות הרסניות.

 

בהיותו הפרעת אישיות בעלת הגדרה קלינית, נרקיסיזם מוגדר באופן כללי כתחושה מועצמת של חשיבות עצמית וזכאות לגדלות המלווה בהיעדר אכפתיות כלפי הזולת. באופן ספציפי יותר, נרקיסיסטים יכולים להתאפיין בתחושות מוגזמות לגבי הישגיהם וכישוריהם, מצפים להיות מוערצים ולהיות מזוהים כנַעֲלִים, תוך כדי עיסוק בפנטסיות של הצלחה, כוח וגאונות. לעיתים קרובות, נרקיסיסטים מאמינים שהם אנשים יוצאי דופן, מצפים ליחס מיוחד ולצייתנות, שחצנים ויהירים ונעדרי אמפתיה כלפי אחרים.

המשך...


 

 

סוף סוף אני מקצוענית בגיוס ברשת! ומה עכשיו...?

 

email לכותב/ת

מאת: יואב שרון

יואב שרון, הנו מנכ"ל חברת Evaluate, המספקת מבחנים התנהגותיים, אישיותיים וכן מבחני כישורים, המשתמשים ככלי תומך החלטה בתהליכי גיוס והערכת עובדים.


החל משנת 2009, ובאופן הולך וגובר בשנת 2010, נשמעות מכל עבר שיחות על שימוש ברשתות החברתיות לצורך גיוס עובדים. השיחות הללו רובן ככולן בעלות טעם, היות ורשתות חברתיות הנן כלי ממעלה ראשונה להגעה ממוקדת ויעילה אל מועמדים לגיוס לארגון כמו גם לשמירה על קשר עם עובדים פוטנציאליים אשר לא נמצא כרגע תפקיד פנוי עבורם. כל זאת, כמובן, ללא השקעה כספית כלל, או בהשקעה כספית זניחה ביותר למול הערוצים המסורתיים (לוחות דרושים, יריד תעסוקה וכו').

אפשר להתייחס לשימוש ברשתות החברתיות ככלי המאפשר לאלו העוסקים בגיוס, לעשות עבודתם בצורה אקטיבית, יעילה וחסכונית, ובמילה אחת - אפקטיבית.

לכן, ניתן כיום ללמוד רבות, באמצעות סמינרים אינטרנטיים (webinars), קורסים, בלוגים, ספרים והרצאות על אומנות "הגיוס הרשתי". אפשר אף להתגאות ולומר שקהילת המגייסים בישראל נמצאת בחזית הידע ביחס לזה הקיים בעולם, רבות בזכות פעילותם של אנשים כגון מורית ויעקוב רוזן, אפרת אגסי, גילה גדעון ומיה בוכניק. אמנם יישום הידע עדיין בראשית דרכו מבחינת היקף השימוש ועומקו, אך ברור כי הדרך הנה קצרה ביותר ברגע שהידע קיים.

המשך...


 

 

 

 

 מדיה חברתית, משאבי אנוש והדרכה

 

 

מאת: לימור שיפוני

 

באוגוסט 2010 נערך קורס ראשון מסוגו על הדרכים בהן יכולים אנשי משאבי אנוש, הדרכה וגיוס, למנף כלים של מדיה חברתית לעבודתם השותפת.

 

בעבודת המחקר The 2009 Emerging Workforce Study שהתפרסמה ביוני 2010 מצוינים שני שינויים תרבותיים המשפיעים על עסקים כיום: אימוץ המדיה החברתית והרצון לתחושת-קשר מול המעסיק. שני השינויים הללו קשורים זה בזה ומצביעים, בין השאר, על צורך בתקשורת משמעותית ומערכות-יחסים ממשיות, רב-כיווניות. מועמדים רוצים לדעת אם ארגון הוא אכן מה שהוא מציג כלפי חוץ, עובדים רוצים להבין את חזון הארגון בו הם מועסקים ולקחת חלק בהגשמתו. 75% מהעובדים בארגונים מעוניינים להגיע לעבודה לא רק כדי לבצע ולהתפרנס, אלא גם כדי להרגיש משמעות וחלק מדבר גדול יותר.

המשך...


  

 

 

 בשורות טובות: ענף ההיטק בצמיחה מואצת: ביקושים לעובדים במרבית החברות

אייל סלומון: "מסתמנים יעדי גיוס עובדים אגרסיביים לשנת 2011"

 

email לכותב/ת

מאת: אייל סלומון

 

אייל סלומון, מנכ"ל אתוסיה.

 

ענף ההייטק הישראל חזר למסלול הצמיחה המואצת, ומרבית החברות נמצאות בתנופת פיתוח והתרחבות, כך עולה מסקר צפי גיוסים, שערכה אתוסיה במהלך הרבעון השלישי השנה. הסקר בדק את מגמות התעסוקה בחברות בטווח הקרוב ומצא כי רובן הגדול של החברות מרחיבות את פעילותן, מגייסות עובדים בדרגים שונים ואף מעלות שכר בחלק מהמקרים.

מנכ"ל אתוסיה, אייל סלומון, אומר: "כבר בתחילת הרבעון השלישי זיהינו גידול משמעותי בביקוש למשרות החדשות שנפתחו אצלנו". לדבריו, הממוצע היומי של משרות חדשות ביחס לחודש יוני עלה ביולי ואוגוסט ב-15% ובספטמבר המגמה התחזקה עוד יותר, והממוצע היומי עלה ב-40%.

סלומון הוסיף: "בשיחות עם לקוחות אני מתרשם, שישנה מוטיבציה גבוהה להגברת קצב הגיוס ברבעון האחרון השנה ולהצבת יעדי גיוס מאוד אגרסיביים לשנת 2011. בהסתכלות רחבה יותר, ההתאוששות ברמה עולמית מתורגמת אצלנו להקמה של מיזמים חדשים והרחבת פעילויות קיימות בארגונים הבינוניים – גדולים."

בסקר ציינו מרבית החברות, שבכוונתן לגייס עובדים בשנה הקרובה, כאשר 36% מהן מתכוונות לגייס יותר מ-10 עובדים. כ-20% מהחברות ציינו כי יגייסו השנה יותר מ-40 עובדים, ומעניין לציין כי לא פחות משמונה חברות תוכנה מתכננות גיוסים מאסיביים כאלה. מגמה זו, של גידול במספר העובדים, מאפיינת בעיקר את החברות הקטנות והבינוניות ואולם גם בקרב החברות שמספר עובדיהן עולה על 100, 31% מהחברות צופות גידול של יותר מ-20% במספר העובדים

הגאות בענף התוכנה מביאה לכך שהמקצוע שצפוי להיות המבוקש ביותר בשנה הקרובה הוא בתחום פיתוח התוכנה: 78% מבעלי המקצוע הנדרשים לפי הסקר יהיו תכניתנים ומהנדסי תוכנה. הביקוש למהנדסי חומרה צפוי להיות נמוך הרבה יותר – כ-15% בלבד. תחום מקצועי שיישאר נדרש ביותר הוא תחום השיווק והמכירות, שיקיף כ-34% מהביקוש לעובדים בשנה הקרובה ותחום התפעול וההנדסה (28%).

תחום השכר הוא אינדיקטור נוסף לצמיחה בתעשיית ההייטק. במרבית החברות צופים שמירה על גובה השכר ואולם ב-34% מהחברות יש צפי לגידול מתון בגובה השכר שהן ישלמו בשנה הקרובה – עד 5%, כאשר בענפי התוכנה, מדעי החיים ופיתוח השבבים יש צפי לעליות גבוהות יותר – עד 10%. לעומת אלה, בענף האינטרנט העריכו 20% מהחברות כי תחול ירידה בשכר המשולם.

הסקר בדק גם ציפייה הפוכה – לפיטורי עובדים - בקרב חברות ההייטק. נמצא כי מדובר במגמה מזערית בלבד: כ-78% מהחברות אינן צופות כי יפטרו עובדים בשנה הקרובה. הצפי לפיטורין מאפיין מספר חברות בענפי התוכנה, האינטרנט והתקשורת. החברות בתחומי השבבים ומדעי החיים מעריכות שלא יבצעו צמצומים השנה. בפילוח לפי גודל החברה אפשר לראות כי הצפי לפיטורי עובדים מאפיין במידה רבה יותר חברות בינוניות וגדולות.

במחקר השתתפו 117 חברות: 12 חברות בתחום השבבים, 46 חברות בתחום התוכנה, 37 בתחום מדעי החיים,17 חברות בתחום האינטרנט, ו5 חברות בתחום הציוד הקפיטלי. 10 מהחברות שנסקרו היו קטנות (1-10 עובדים), 21 מהן היו חברות בגודל 11-30 עובדים, 20 חברות בגודל 30-50 עובדים, 30 חברות בגודל 51-100 עובדים ו- 36 חברות היו חברות שמונות מעל 100 עובדים.

המידע נאסף על ידי יחידת המחקר בחברת אתוסיה. יחידת המחקר עוקבת אחר מגמות בתחומי התעסוקה בענפי ההייטק, הביוטק, הקלינטק ושוק ההון. היחידה גם עורכת באופן קבוע סקרי שכר בענפי ההייטק והביוטק. 


 

 
 


מדד ההיעדרויות
מדד חשבים ה.פ.ס להיעדרות מן העבודה:
המידע בחסות חברת חשבים - HPS מידע עסקי בע"מ.

  לידיעה המלאה לחץ כאן


בקרו באתר:

www.hrisrael.co.il

 

בקרוב - האולפן הוירטואלי

 

 

 

 


  הכנס השנתי ה – 22 לניהול משאבי אנוש

בישראל

ניהול משאבי אנוש 2011 -

מנהלים  מנהיגים  עושים   עסקים

22,23 בנובמבר 2010

 

 

 תכנית הכנס בקובץ אחד

(בפורמט PDF)

תכנית הכנס בקובץ אחד  

(בפורמט FLASH)

יום א לכנס

יום ב לכנס

 

טופס רישום לכנס

ירחון משאבי אנוש

הגיליון החדש


הניוזלטר משאבי אנוש ניהול הגיוס, יוצא לאור על ידי איוש פיתוח כישורי אנוש בע"מ מו"ל הירחון משאבי אנוש (1988), יוזמי ומארגני הכנסים השנתיים של מנהלי משאבי אנוש ומנהלי ההדרכה בישראל www.hrisrael.co.il
הניוזלטר מופץ חינם.
מנכ"לים משותפים:
עורכת: 
גרפיקה:
שירות לקוחות:

מחשוב ודיוור:

מודעות ופרסום בנרים במערכת:
נאוה אלדר: nava@hrisrael.co.il   חנוך סדן: chanoch@hrisrael.co.il
נאוה אלדר

ארטויז'ן

סיגל ברק: sigal@hrisrael.co.il
אילן רהב: ilan@hrisrael.co.il
 hrinfo@hrisrael.co.il

הסכם לשיתוף פעולה עם:
ERE Media (www.ere.net), the leading online provider of information and networking opportunities for recruitment and HR professionals

מען למכתבים: איוש פיתוח כישורי אנוש בע"מ
ת.ד. 3202 הרצליה, 46104
טלפון (רב קווי) 09-7464264

כל הזכויות שמורות ©  שמירה על פרטיות
Powered by Artvision | Truppo Websites