Always doing something new for the future


Be Connected to HR News HR Professionals and HR Professionalism

 

 

 

 

 

 

כְּלָלֵי האסור והמותר החלים על העובד ועל המעסיק בשימושי המחשב במקום העבודה

באדיבות נחום פינברג ושו"ת עו"ד ונוטריון

הכותבת: עו"ד אפרת בירן

   

בית הדין הארצי קבע בימים אלה בפסק דין תקדימי ורחב היקף [1] י את כללי המשחק החלים על העובד ומעסיקו בשימושי מחשב במקום העבודה נקודת המוצא, על בסיסה נקבעו הכללים, היא הצורך לאזן בין זכות הקניין של המעסיק וזכותו הניהולית בקביעת גבולות השימוש בטכנולוגית המחשב, שהוא מעמיד לרשות העובד לצרכי העבודה ולצרכים פרטיים, לבין זכותו של העובד במקום העבודה לכבוד ולפרטיות, אף בשימוש שהיא עושה בטכנולוגית המחשב שהועמדה לרשותו וזכותו לפרטיות ולהגנה מפני מעקב המעסיק בעבודה בנוגע לשימוש האישי שעושה העובד במחשב.

 

בית הדין קבע את העקרונות המנחים והתנאים המוקדמים למעקב אחר השימוש שעושה העובד במחשב. זאת על בסיס שלוש הנחות יסוד - ההנחה הראשונה היא שלמעסיק הפררוגטיבה לקבוע אם העובדים מורשים לעשות שימוש בטכנולוגית המידע ובאמצעי התקשורת האלקטרוניים; ההנחה השניה היא שהשימוש בטכנולוגית מידע ובאמצעי תקשורת אלקטרוניים במקום העבודה נועד למטרות העבודה ולא לצרכיו הפרטיים של העובד, אם כי עם זאת, רשאי המעסיק לאפשר לעובד מרחב וירטואלי אישי במקום העבודה, לרבות התרת שימוש בתיבת דואר אלקטרוני למטרותיו האישיות; ההנחה השלישית היא שחדירת המעסיק לתיבה האישית שהועמדה לרשות העובד ולתכתובת הדואר האלקטרוני האישית שלו מהווה פגיעה חמורה בפרטיותו.



[1]           ע"ע 90/08 טלי איסקוב ענבר - מדינת ישראל ואח' ו-ע"ע 312/08 אפיקי מים אגודה חקלאית שיתופית לאספקת מים בבקעת בית שאן בע"מ - רן פישר (ניתן ביום 8.2.2011). 

 המשך


 

יצא לאור הגיליון החדש

של הירחון משאבי אנוש

ינואר - פברואר 277-278

 

  

                                                                                                                            
תוכן עניינים                                                                                                                 
הזמנת מנוי שנתי* (Hard Copy)                                                                                       
הזמנת מנוי דיגיטלי

גיליון דיגיטלי להתרשמות

* למזמינים מנוי שנתי Hard Copy - גם מנוי דיגיטלי חינם.


    

 

 

 

 

      לעיון

      אפשרויות פרסום וחשיפה

      הזמנת דוכנים בתערוכת הספקים

      הזמנת חסות 

 

      כנס למידה ארגונית - ככה זה מרגיש

 

      לקבלת תכנית הכנס לחצו כאן


 

כל כך פשוט,  כל כך חשוב!

 

 

שילחו גלויית כנס מדליקה


סמינרשת (webinar)

 

הנכם מוזמנים להדרכה אינטרנטית ללא תשלום

הנושא: כיצד בונים נוכחות אפקטיבית במדיה החברתית ככלי לגיוס עובדים

ה- webinar באדיבות חברת Surge


העניין סביב גיוס במדיה החברתית גובר, וארגונים רבים משקיעים זמן ומשאבים בערוץ גיוס זה, אשר מסתמן כערוץ משמעותי ביותר בעולם הגיוס, זאת באמצעות בפרסום משרות בלינקדאין וחיפושים יזומים במדיה החברתית. אבל כדי להשיג תוצאות משמעותיות יותר – נדרשות פעולות נוספות. אז איך תגדילו את שיעור הפניות מהמדיה החברתית אליכם? מה האמצעים לכך?


בוובינר (סמינרשת) , שיערך ביום ג', 1.3.2011 בשעה 10:00 בבוקר נדבר על:
כיצד בונים נוכחות אפקטיבית במדיה החברתית ככלי לגיוס עובדים

-        מיתחם חברה או מיתחם משאבי אנוש בפייסבוק- יתרונות וחסרונות

-        על פרטיות וטשטוש גבולות בין האישי למקצועי

-        שינוי תפיסתי בעולם הגיוס - מעבר לדו-שיח, פתיחות ושקיפות

-        העובדים כשגרירי הארגון במדיה החברתית

-        שימוש בסרטוני וידאו ככלי להפצת מסרים של מיתוג מעסיק

 

הצטרפו אלינו לוובינר, ללא תשלום, ותגדילו את שיעור הגיוסים מהרשת החברתית, כולל גיוסים של מועמדים פאסיביים וטופ טאלנט.
 
משך הוובינר כשעה.
מרצה: אסף איזנשטיין, מנכ"ל ומייסד Surge

הנה קישור להרשמה לוובינר: https://www3.gotomeeting.com/register/278298494


למי שלא מכיר- וובינר זו הדרכה אינטרנטית. זה אומר שכל אחד יכול לשבת בעבודה, בבית או בכל מקום שנוח לו, ו...לצפות ולהאזין

 


להרשמה יש ללחוץ על הקישור כאן- https://www3.gotomeeting.com/register/278298494

תכנית סמינרשת (webinar) לחודשים הקרובים

 

תאריך

נושאים עיקריים

6.4.2011

מיתוג מעסיק במדיה החברתית (מיתוג הארגון כמקום עבודה), איך עושים זאת נכון?- דוגמאות מהעולם

ü       מה עומד מאחורי ה- buzz name "מיתוג מעסיק"?

ü       מה נעשה בתחום עד היום?

ü       כיצד עושים מיתוג מעסיק במדיה החברתית?

ü       דוגמאות למיתוג מעסיק אפקטיבי מארגונים על פני הגלובוס

3.5.2011

גיוס בפייסבוק- הלכה למעשה: רעיונות מעשיים ליישום מיידי

ü       טיפים לגיוס בפייסבוק, מתוך ניסיונם של לקוחות

ü       "עשה ואל תעשה" בגיוס עובדים בפייסבוק

1.6.2011

גיוס באמצעות Pay-Per-Click: איתור אוכלוסיית יעד בלחיצת כפתור ובתקציב מצומצם

ü       מועמדים פסיביים והדרך למצוא אותם

ü       הגדרת קהל יעד מפולח וכלים למציאתו

ü       יסודות לניהול קמפיין, ניסוח מודעה ושיטות לבחירת מודעה מנצחת

ü       כלים ראשונים לשימוש במערכת הפרסומות של פייסבוק 

 


 

 

"If you judge people, you have no time to love them"

Mother Teresa

 

 

"Friendship with oneself is all – important because without it one cannot be friend with anyone else in the world".

Eleanor Roosevelt

 

 

 


לעיון בגיליונות קודמים של חדשות משאבי אנוש


קוראים יקרים! אם אינכם מעוניינים לקבל מכתב העת משאבי אנוש חדשות משאבי אנוש לחצו כאן
לתשומת לבכם! אתם יכולים ומוזמנים לסמן את התחומים שבהם אתם מעוניינים לקבל מאיתנו דוא"ל
מבקש להסיר את שמי מרשימת התפוצה שלכם לחלוטין - לחץ כאן
תודה רבה
 
 
http://www.hrpedia.co.il/
כתב העת משאבי אנוש - שנה 24
לפרטים על שירותי דיוור בטלפון רב קווי: 7464264 - 09
HUMAN RESOURCES MAGAZINE
כתובתנו: ת.ד. 3202 הרצליה, 46104
Powered by Artvision | Truppo Websites