HR בשינוי

הכנס השנתי ה - 23 לניהול משאבי אנוש בישראל
בתאריך : 6, 7 בדצמבר 2011


לכל מי ששבים בימים אלה מחופשה נזכיר,

מועד אחרון להגשת הצעותיכם לכנס:7.9.2011

עיון בקול קורא

טופס הגשת הצעות לכנס השנתי ה - 23

אפשרויות פרסום וחשיפה

תערוכת הספקים שליד הכנס השנתי ה - 23 לניהול משאבי אנוש

 

לבקשת רבים -

להלן רשימת הספקים שכבר הבטיחו מקומם בתערוכת הספקים השנה:

  • AllJobs
  • JobMaster
  • JobCity
  • B2E
  • מפה מיפוי והוצאה לאור בע"מ
  • המי"ל - המרכז הישראלי לניהול
  • JOBINFO - ג'וב אינפו בע"מ
  • ORS משאבי אנוש
  • צוות - ארגון גמלאי צה"ל
  • קורקט מתנות בלתי נשכחות
  • "תיגבור" כ"א והשמה
  • אבן דרך - מנהיגות צוותים מצבי קצה
  • אמרל בע"מ
  • המרכז למנהיגות בנאות קדומים
  • הראל ביטוח ופיננסים
  • סינריון מערכות בע"מ Synerion
  • LotemSensing
  • Top Solutions
  • היי קפיטל בע"מ
  • ללין נרות וסבונים בע"מ
  • STONES

לתשומת לבכם!

מספר הדוכנים בתערוכה מוגבל ל - 35

כל הפרטים


HR בשינוי
הכנס השנתי ה - 23 לניהול משאבי אנוש בישראל


הסמנכ"לים לניהול משאבי אנוש שטרם נענו לפנייתנו - אולי כי הייתם בחופשה, כי החום השפיע....

בואו הצטרפו....

המפגש יתקיים ב 6.12.2011 ביום הראשון של הכנס.
אנא אשרו הסכמתכם להנחות לסיגל ברק: sigal@hrisrael.co.il

האפשרות לפדיון חופשה במהלך יחסי עבודה

מאת: עו"ד הילה פורת, מנהלת ובעלת משרד עורכי דין הילה פורת ושות' המתמחה בתחום דיני העבודה, מנהלת הפורטל "עולם העבודה" ומחברת הספרים : " דיני עבודה – המדריך המלא" ו-"חוזים והסכמים בדיני עבודה".

מיכל מועסקת כמזכירה במשרד עורכי דין ונוכחותה בעבודה משמעותית מאוד לתפקוד המשרד. מעסיקה של מיכל הציע לשלם לה תמורת חופשה שנתית מבלי שתצא בפועל לחופשה (דהיינו - תוספת לשכר הרגיל שלה).

מיכל הסכימה להצעתו. האם הסכמה שכזו תקפה?

תשובה

חופשה שנתית מוגדרת בסעיף 1 לחוק חופשה שנתית, התשי"א-1951, וכשמה כן היא - מתן אפשרות לעובד לצאת לחופשה, על מנת לאגור כוח, מבלי שיפסיד משכרו, ואין מטרת המחוקק להוסיף על שכרו של העובד, מבלי שניצל חופשתו הלכה למעשה (דב"ע מז/10-3, פד"ע יח' 448).

 

הסדר של תמורת חופשה (ללא יציאה לחופשה בפועל) אפשרי בשני מקרים בלבד:

 

א. לעובד שמקבל שכר על בסיס יום או שעה שעבד אצל מעביד אחד או במקום עבודה אחד פחות מ-75 ימים רצופים, בין בשנת עבודה אחת ובין בשתי שנות עבודה רצופות (יקבל תמורת חופשה בגובה של 4% משכר עבודתו).

 

ב. במסגרת "פדיון חופשה" - סעיף 13 לחוק מדבר על תשלום בגין ימי חופשה שלא נוצלו ע"י עובד - כשנסתיימו יחסי העבודה בין המעביד לבין אותו עובד.

החוק בא להעניק לעובד שתי זכויות, שתיים שהן אחת. הוא מעניק לעובד זכות להיעדר מהעבודה זמן נקוב, בשל כל שנת עבודה, מבלי שהיעדרות זאת תפגע ביחסי עובד מעביד, אשר בינו לבין מעבידו. החוק גם מעניק לו זכות לתשלום בשל אותו פרק זמן.

מטרת חוק חופשה שנתית היא להביא קודם כל לכך שהעובד יצא לחופש. יצא לחופש - יקבל דמי חופשה (דב"ע לו/29-3 - לא פורסם). דמי חופשה משתלמים אך ורק שעה שהעובד יוצא לחופשה, ואין בתשלום המכונה "דמי חופשה" או "חופשה", מבלי שהעובד יצא לחופשה, בכדי להוות תשלום מכוח החוק, ותשלום מעין זה אם שולם, יהווה חלק משכר העבודה הרגיל.

לפיכך, מיכל תוכל לדרוש ממעסיקה לצאת לחופשה בפועל ולקבל שכר בגין אותה תקופה בה תהיה בחופש (למרות שלכאורה "קיבלה" כבר את חופשתה).

עודד ערמוני עו"ד - סקירת פסיקה


להלן פסקי דין של בתי הדין לעבודה, אשר התפרסמו בחודש החולף

המשך

לקום מחר בבוקר ולהתחיל מבראשית 

ה"רה-סטארט" של "אחרי החגים"

 

מאת: ניל"י גולדפיין, מנכ"ל נירם גיתן פתרונות ניהול ולמידה

 

"כי תקוות הטקס"

בהיסטוריה המוקדמת של המין האנושי, בעת העתיקה, נחגגו שלושה מישורים מקבילים: חגים הקשורים בעונות השנה, התחדשות האדמה ומעגלי העונות החקלאיות (מחזור חיי הטבע), חגים הקשורים בקהילה, בהיסטוריה שלה ובערכיה (שבט) וחגים הקשורים במחזור חיי הפרט, מלידה עד מוות (האדם הבודד).

גם בשלושת הדתות המונותיאיסטיות הגדולות: נצרות, יהדות ואיסלאם, קיימת התייחסות רצינית ומוקפדת לטקסים, כולל התייחסות להיבטים פיסיים של שינוי והתחדשות.

בעולמינו אנו – החילוני והפוסט מודרני, קיימת זילות של טקסים, בדרך כלל כפועל יוצא של מרד נגד דת, מימסד וכפייה. אנו עדים לזוגות, המתרבים והולכים, הנמנעים ממיסוד יחסיהם בטקס דתי, מהורים הבוחרים שלא למול את בניהם ומטקסי אשכבה אלטרנטיביים אשר אין בינם ובין הדת השלטת ולא כלום.

הבחירה שלא לציין אירועים חשובים בטקס הולכת, במידה רבה מאד, נגד טבע האדם.

בהיסטוריה שלנו, של עם ישראל, בתנ"ך ובמקורות אחרים, קיימים לא מעט סיפורים החוזרים ומספרים על הקושי של עם ישראל, בשלבי התפתחותו השונים, להכיל אירועים מופשטים, ורצונו להיאחז בגורמים פיסיים על מנת להבין ולהגדיר את עצמו כעם. "עם ככל העמים". חטא העגל המתואר בספר שמות, לפני מתן תורה בהר סיני או המלכת מלך בישראל המתוארת בשמואל א', הקרבת קורבנות בבית המקדש, כל אילו מהווים צורך אנושי מובהק לאחוז במציאות פיסית על מנת להבין או לחוות תהליך רוחני.

אפילו בדתות אשר אינן עתירות סממנים פיסיים כגון בודהיזם, נעשה שימוש בקטורת, פרחים או פירות.

כך אנחנו. המין האנושי. מוגבל לחמשת חושיו וזקוק למסגרות, סמלים וטקסים על מנת לחיות בעולם הזה ולהוציא ממנו (גם) התפתחות נפשית או רוחנית.

המשך המאמר


"Trust yourself. Create the kind of self that you will be happy to live with all your life. Make the most of yourself by fanning the tiny, inner sparks of possibility into flames of achievement."

 

Golda Meir


 | מייל לעורכת |

לעיון בגיליונות קודמים של חדשות משאבי אנוש


קוראים יקרים! אם אינכם מעוניינים לקבל מכתב העת משאבי אנוש חדשות משאבי אנוש לחצו כאן
לתשומת לבכם! אתם יכולים ומוזמנים לסמן את התחומים שבהם אתם מעוניינים לקבל מאיתנו דוא"ל
מבקש להסיר את שמי מרשימת התפוצה שלכם לחלוטין - לחץ כאן
תודה רבה

מדריך העסקים
http://www.hrisrael.co.il/
http://www.hrpedia.co.il/
כתב העת משאבי אנוש - שנה 24
לפרטים על שירותי דיוור בטלפון רב קווי: 7464264 - 09
HUMAN RESOURCES MAGAZINE
כתובתנו: ת.ד. 3202 הרצליה, 46104
Powered by Artvision | Truppo Websites