אם אינכם רואים מייל זה כראוי לחצו כאן

נובמבר 2011

גיליון מס' 13

www.hrisrael.co.il


לקוראים שלום

בספרו "העולם הוא שטוח" מתאר תומס פרידמן את העידן הנוכחי כעידן הגלובליזציה 3.0. בעידן זה, הכח עובר בהדרגה מחברות ענק לפרטים מכל העולם, בין היתר, באמצעות מהפכת מנועי החיפוש העוזרת לגלובליזציה של העולם השטוח ומחברת בין אנשים וחברות.

פרידמן טוען שהחברה כיום כבר אינה יכולה להבטיח את כושר התעסוקה של העובד אלא, רק את האפשרות לעזור לו לשמור על כושר התעסוקה. לכן, כדי לעמוד באתגרי העולם השטוח הניצבים לפנינו, כל אחד ואחת מאיתנו צריכים לשמור על כושר התעסוקה שלהם על ידי כך שיהיו מומחים, מיוחדים ובעלי כושר הסתגלות.

כיום, בעולם הלמידה וההדרכה אנו חווים את ההתיישנות המהירה של הידע ומבינים, שאנו חייבים למצוא כלים חדשים שיאפשרו לעובדים לקלוט ולעבד את המידע באופן מהיר ויעיל. כלומר, עלינו להשקיע יותר בפיתוח אסטרטגיות למידה ארגוניות שיאפשרו לכל עובד ללמוד ולהסתגל בדרכו (ובכך יאפשרו לו גם לפתח את דרכו האישית המיוחדת). Bob Baker במאמרו

" CIA’s Learning  Strategy: Focusing Out on the Organization We Serve "   (מתוך ספרו של   "Elliott Masie:  "Learning Strategies )

מציג את תהליך פיתוח אסטרטגית הלמידה העכשווית ב CIA הכוללת  את המרכיבים הבאים:

  • פיתוח תשתית אסטרטגית איתנה הכוללת חזון אמיץ ויעדים גדולים ברי השגה
  • מתן הזדמנויות לפיתוח קשרים קרובים יותר בקרב מנהלים מיחידות שונות בארגון
  • הגברת זמינות התוכן הלימודי והפצתו במגוון ערוצים
  • פיתוח אמצעים ללמידה בכל מקום (למשל, במקום ללמוד בכיתה ניתן לפתח תוצרים המאפשרים לעובד ללמוד ביחידה בה הוא עובד)

בנוסף, הוא מציין שפיתוח האסטרטגיה חייב להתבצע תוך התחשבות בקונטקסט הלמידה בו אנו פועלים. הוא מציין ארבעה טרנדים עכשווים אותם יש לכלול באסטרטגיה:

  • Mobile – הלמידה אינה מושפעת ממרחק גאוגרפי (למשל, שימוש ב APPS)
  • Social – למדיה חברתית יש השפעה ניכרת על האופן בו אנו מתקשרים אחד עם השני
    (למשל, פייסבוק וטוויטר)
  • Learning style friendly – התוכן זמין במספר צורות (למשל, יוטיוב ופודקאסטים)
  • Accessible and on-demand – למשל, גוגל ובלוגים

לבסוף, הוא מציין שכדי לאפשר לאסטרטגית הלמידה הארגונית לפעול גם בתנאי אי וודאות יש לכלול בתהליך הפיתוח גם את אפשרות קיומם של אירועים חריגים הדורשים העברה מהירה של ידע ומיומנויות, שינויים בסדרי עדיפויות ושינויים טכנולוגים. 

בניוזלטר הנוכחי, בחרנו להציג בפניכם תכנים שונים בעזרתם תוכלו להתחיל לבחון ולגבש את אסטרטגית הלמידה בארגון שלכם. ד"ר אורי בן נשר סוקר את התפתחות החשיבה הניהולית תוך התמקדות בפרדיגמת הניהול החדשה של המאה ה 21 אותה הוא מכנה "פרדיגמת הניהול השביעית". המאמר של אורית פרץ ממשיך את מאמרו של ד"ר אורי בן נשר ומספק רקע על דור הY כמו גם טיפים להדרכתם והכשרתם לתפקיד. ערן גל מציג מודל מעניין להטמעת מערכות ניהול ידע בארגון המאפשר ראייה רחבה על התחום ועל הקשר בין ניהול ידע לתהליכי למידה בארגון (ולא רק ככלי בשימוש שירות לקוחות). לבסוף, השל רייחלביץ' מציג זווית ראיה שונה על שירות לקוחות המותאמת לתקופה הנוכחית של "צדק חברתי".

 

בהזדמנות זו אנו רוצים להודות לכל מי שלקח חלק בכתיבת ניוזלטר זה ושתרם מרעיונותיו והערותיו.


שלכם

רם אבידן

 


 

מה בגיליון

Y(וואי) Y (וואי) Y (וואי) – איך מתנהלים עם דור ה-Y?  מאת: אורית פרץ

מודל חמשת רגעי הצורך ואופן היישום שלו באמצעות מערכות ניהול ידע בזמן אמת  מאת: ערן גל

פרדיגמת הניהול השביעית – המאה העשרים ואחת  מאת: ד"ר אורי בן נשר

שירות לקוחות כלי השיווק החדש/ישן  מאת: השל רייחלביץ


כולכם מוזמנים לכתוב, להגיב, לשאול ולתרום לשיח המקצועי

Y(וואי) Y (וואי) Y (וואי) – איך מתנהלים עם דור ה-Y?

מאת: אורית פרץ
פיתוח מנהלים & בניית והנחיית סדנאות
אימייל לכותב הקש כאן

כולם מדברים על דור ה- Y שכל הזמן שואל “"BUT WHY"?

ואיך בעצם מנהלים עובד שכזה ששואל את עצמו: "אני,מה יוצא לי מזה???"

למאמר המלא >>
מודל חמשת רגעי הצורך ואופן היישום שלו באמצעות מערכות ניהול ידע בזמן אמת

The Five Moments of Need Model and Its Implementation Using Real Time Support Systems

מאת: ערן גל
יועץ בתחומי ניהול ידע ולמידה
אימייל לכותב הקש כאן
צמד היועצים, Bob Mosher & Conrad Gottfredson Bob & Con כפי שהם מכנים את עצמם מסתמנים כמומחים מובילים בתחומי התמיכה בביצוע ושילובה בתהליכי למידה בשנים האחרונות. בחיבור קצר זה אני מבקש להציג את המודל עליו מתבססת הגישה בה נוקטים וכן להראות את החיבור המיידי לעבודה עם מערכות ניהול ידע ותמיכה המוכרות לנו בסביבות העבודה השונות
למאמר המלא >>
פרדיגמת הניהול השביעית – המאה העשרים ואחת

מאת: ד"ר אורי בן נשר
יעוץ ארגוני, פיתוח משאבי אנוש, מחשבים והערכות לשעת חירום
אימייל לכותב הקש כאן

במאמרים קודמים בירחון "משאבי אנוש" ("מוטיבציה – זוויות ראיה" ו "ידיים עובדות") ובספריי ("ניהול בעזרת מטאפורות", בן נשר 2003, ו "רגע של חשיבה ניהולית", בן נשר 2005**), התייחסתי להתפתחות החשיבה הניהולית במאה העשרים, והצגתי בצורות שונות את המעבר וההתפתחות בשש פרדיגמות,

 

למאמר המלא >>
שירות לקוחות כלי השיווק החדש/ישן

מאת: השל רייחלביץ
מנכ"ל 'השל ייעוץ עסקי וניווט עסקים מצליחים' מומחה בהשבחת מערכי שירות לקוחות
אימייל לכותב הקש כאן

מאז ומתמיד שירות לקוחות היה כלי לגיוס לקוחות, שימור לקוחות, הגדלת נתח לקוח, הקטנת הוצאות על 'פינוק לקוחות' ועוד לא מעט יתרונות נוספים. אם ככה עולה השאלה איך זה שמרבית התקציב הולך לפרסום ולא לפינוק אמיתי?

התשובה נעוצה בכך שלפרסם זה הרבה יותר קל מלייצר תודעה כלל ארגונית של מוכוונות לקוח, של גישת שירות שהיא לא פחות ממעולה. כיוון שזה אומר להתמודד עם צוות הארגון, עם הצורך לשנות תפיסות וכו'.

למאמר המלא >>

הרשמה והסרה
מבקש/ת

לשלוח אלי הניוזלטר הדרכה ולמידה בקביעות (הניוזלטר נשלח חינם)

להסיר אותי מתפוצת הניוזלטר

בקרו באתר:
www.hrisrael.co.il

ירחון משאבי אנוש
הגיליון החדש






ירחון משאבי אנוש -
זה הרבה יותר מירחון

אפשרויות פרסום באתר
מדריך העסקים

יועצי הדרכה

שירותי פיתוח הדרכה

מדריכים ומנחים

מרכזי הדרכה

בתי ספר להדרכה 

שרותי הדרכה-מיקור חוץ

תוכנות לניהול הדרכה

הדרכה באמצעות מחשב 

e-learning

לומדות

סימולציות בהדרכה

הערכת הדרכה

מדידת אפקטיביות הדרכה

ROI-בהדרכה

הדרכת מיומנויות

הדרכה טכנית

הדרכה והטמעת טכנולוגיות

outdoor training-O.D.T

הדרכת שפות

הדרכת תוכנות

טכנולוגיות בהדרכה

הדרכת עובדים ומנהלים

הכשרת מנהלי הדרכה

הכשרת מפתחי הדרכה

הכשרת מדריכים

הכשרת מנהלים להדרכה

הדרכת בטיחות

הדרכות בחו"ל

הדרכת ניהול איכות

הכשרת מנהלי גיוס

סרטי הדרכה-הפקה/מכירה

הדרכת-הטרדה מינית

הדרכת פער בין תרבויות

הצטרפות למדריך העסקים

 

הסבר למצטרפים

טופס הצטרפות למדריך

 

הניוזלטר משאבי אנוש הדרכה ולמידה, יוצא לאור על ידי איוש פיתוח כישורי אנוש בע"מ מו"ל הירחון משאבי אנוש (1988), יוזמי ומארגני הכנסים השנתיים של מנהלי משאבי אנוש ומנהלי ההדרכה בישראל www.hrisrael.co.il
הניוזלטר מופץ חינם.

מנכ"לים משותפים:
עורכת: 
עורך מקצועי

עורכת תוכן וניהול האתר
שירות לקוחות:

מודעות ופרסום בנרים במערכת:

נאוה אלדר: nava@hrisrael.co.il   חנוך סדן: chanoch@hrisrael.co.il
נאוה אלדר
רם אבידן:  ram-avidan@netvision.net.il

מוריה מזור: hrinfo@hrisrael.co.il

סיגל ברק: sigal@hrisrael.co.il
 hrinfo@hrisrael.co.il


 

 

מען למכתבים: איוש פיתוח כישורי אנוש בע"מ
ת.ד. 3202 הרצליה, 46104
טלפון (רב קווי) 09-7464264

 

כל הזכויות שמורות © שמירה על פרטיות

Powered by Artvision | Truppo Websites